Lillemor91 Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 jeg er gravid og skal gå skole i dette halvåret. jeg har termin 10januar 2009. å jeg må gå på skole i 6 mnd akkurat, det vil si til 18.januar.. for å få krav på fødsels-stipend, noen jeg er ganske avhengig av å få til mitt neste friår! det er tydligvis så strengt dette med fødselspenger at visst jeg ikke klarer å knipe igjenn til 18.august, så har jeg ikke krav på noen fødselspenger. og det irriterer meg!! er det virkelig så strengt??
starfire Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Velkommen til statens lover og regler, som er så firkantede at det ikke er mulighet for hverken å strekke eller bøye de. Jepp, det er virkelig så strengt. Det finnes ikke noe som heter skjønn hos Statens Lånekasse. (eller staten generelt, for den saks skyld) De har sine lover og regler de jobber ut fra. Har du lest alt i loven Lånekassen forholder seg til?
svirrehodet Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 det er veldig mange strenge regler.. men det er vell ikke en regel uten unntak?? Dersom du melder deg opp til nytt studie til våren får du fødselsstipend, uavhngig om du møter opp eller ei. Ta en titt på denne siden: http://www.barnimagen.com/forum/thread/137321043 Veit ikkeom det hjelper deg, men håper det:) har termin 1 januar, og siste skoledag er 18 desember. Ikke så ille som hos deg, men blir stresset av at det er så nære...
sullemor Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Sykemeld deg før termin, permitter deg etter det.. Søk om fødselsstipent etter de 6 mnd som kreves, og så er alt i boks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå