ツWonderfull Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 er de like aktiv over hele linja?? Både, hjemme, i barnehagen, i besøk, hvor som helst?? Har en MEGET AKTIV gutt (4 år nå denne mnd) og jeg lurer på hva som er normalt og ikke...altså om han er FOR aktiv. Men barnehagen har ikke sagt noe om ADHD, de hadde vel kanskje nevnt det om de mente han hadde ADHD? Han hinker, hopper, løper, lager lyder og holder på fra morgen til kveld. Hopper mens han ser barnetv feks. Kan jo sitte stille 10 minutter også da... Og på båttur satt han som en prest hele veien....men ellers er det full fart her..utenom når han kryper rundt og leker med biler. Da er han rolig også. Hvor henvende seg for å finne ut om han kan ha det?
Gjest Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 om ikke bhg melder bekymring starter neppe ppt utredning enda.. liker han å bli lest for? pusle? perle?
mammaJW Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Ta kontakt med legen å si at du lurer på om han kan ha det å kanskje høre om du får han utredet .. lillebrorn min var 4 år da han fikk diagnosen adhd.. å han var akkurat slik du beskriver din sønn .. men noen barn er slik av naturen mens andre ikke er det da .. lillebrorn min brulte også å si . om vi spurte hvorfor han ikke kunne sitte i ro , sa han at det var dyr i magen som sprella og gjorde slik at han ikke klarte å sitte i ro .. han er nå 11 år .. å fungerer greit i hverdagen .. men har sine dager da :S
ツWonderfull Skrevet 6. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2008 ja han kan sitte og pusle, perle og bli lest for.Men ikke lenge av gangen, og han lager ofte masse lyder samtidig. Jeg kan høre med ped.leder i bhg,og så kan jeg høre med helesøster på 4-års kontroll. Vet i allefall at en bekjent av meg spurte om han var hyper....vi treffer hun ofte på butikken, og butikken er en situasjon det er et mararitt å være....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå