Gå til innhold

Hvilket barnesete 15-36kg har deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker hva vi skal gå for.. Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har hts izi up, og er faktisk veldig fornøyd. Gutten vår sitter godt, og liker setet sitt veldig godt han også.

Skrevet

Vi har også izi up. Har vurdert å bytte pga testresultatet til forbrukerportalen. Men nå har vi vel egentlig bestemt oss for å beholde det. Setet har veldig god hodebeskyttelse selv om sidebeskyttelsen for hoftene er heller dårlig.

Skrevet

Recaro tror jeg d er,veldig fornøyd vi. sitter godt og stødig m/ 3 eller 5 punkts sele. husker ikke helt:op men han sitter framovervent da..

minstemann har bakovervent.

Skrevet

Vi har Britax KidFix (de har det på lilleprinsen.no)

Det har iso fixfeste, og jeg synes det er greit at setet står fast i bilen. Recaro har også et tilsvarende sete med samme festeanordning.

Barnet bruker bilens egne belter, så det er ikke en iso fix stol i så måte, men når stolen er forankret på denne måten så er det mye stødigere, og sikrere ved sidekollisjoner.

Jeg synes også det er greit at ikke setet står løst i bilen når det ikke er i bruk, slik andre seter er.

Skrevet

Nå har ikke vi isofix fester i bilen ellers hadde jeg nok gått for det! :) Men vi vurderer Rømer Kid Plus.

Skrevet

Ja det er jo det samme setet, bere uten festene. Det med iso fix kan bruker uten også - om dere har planer om å bytte bil snart.

Britax/Rømer Kid + er på tilbud på Barnas Hus (i Bergen ihvertfall) fra i morgen av. Da koster det 1299, mot 1799 til vanlig :-)

Skrevet

Hadde uten tvil kjøpt Rømer kid eller hva det nå heter. Barnet kan sove idet uten at hode faller ned. Supert. Vi måtte bytte et annet sete pga ungen sovnet og hodet fallt ned. Sidestøtten på hode skrår liksom litt. Vi har seter i bilen som kan tas litt bak da, slik at stolen tipper litt bakover som også hjelper til at ungen ligger bedre.

Skrevet

Har bestemt meg for Britax/Römer KidFix. Ser litt rundt på nettet etter priser på setet - det er i utgangspunktet ganske dyrt. Ser at det kan kjøpes fra Tyskland (babyparadies.de) for ca 1500, mens det på babyshop koster 2299... Har noen erfaring fra babyparadies?

Skrevet

concord lift evo pt. var vist best i tesr for en stund siden.

Skrevet

Ja, vi har kjøpt vårt kidFix sete derfra. Det var super service, og setet kom til tiden.

Det er en dame der som snakker norsk, Petra tror jeg hun het. Greit å maile med henne om det var noe jeg lurte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...