Gå til innhold

Noen her som har vært i Tallinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på 3-dagers spaferie med søsteren min i slutten av august, og den ene ettermiddagen har vi litt tid til sightseeing og shopping. Noen som har vært Tallin og har noen tips til hva som er verdt å få med seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært der, men det er så lenge siden (15 år) at jeg husker ingen stedsnavn og sånn lenger....Vil bare si at det er nyyydelig der og jeg vil dra tilbake! God tur, jeg er misunnelig! :-)

Skrevet

Det er en nydelig by så gled deg. Hovedattraksjonen er Gamlebyen. Der finner du koselig små butikker, små spisesteder og gamle hus og bygninger. Mye å se mao. Klærne var like dyre som hjemme og mye av de samme kjedebutikkene. Det som var spennende å shoppe var ulike former for håndverk, altså keramikk, vevde ting osv. Liker du slikt er det mye å se på!

De ligger en stor hvit gammel russisk ortodoks(??) kirke med stor kuppel i nærheten av Gamlebyen. Den er nydlig innvendig og der solgte de en del håndlaga papir os slike ting. Hvis du liker sånn småtterier (jeg elsker å handle papir) så er det verdt å titte innom. Om ikke annet for å se på den nydelige kirka. Kirka var lett å få øye på.

Må innrømme at jeg ikke så så mye av Tallin utenom Gamlebyen men hvis du bare har en ettermiddag å ta av så har du nok å gjøre der.

Skrevet

Da håper jeg ikke du skal på det samme spahotellet jeg var på for 2 år siden. Behandlingene var ok men maten var så jævlig at vi klarte ikke spise frokost der. Selvfølgelig husker jeg ikke helt hva det heter men om jeg hadde sett navnet hadde jeg det.

Helt enig i at gamlebyen er tingen å se. Ellers er det bare kjøpesenter med de samme vanlig butikkene. Vel og merke jeg kjøpt ammebh i en undertøysbutikk. Det var superkvalitet og jeg ga bare 100 kr for den. Så kanskje annet undertøy også er billig.

Hvis du skal kjøpe linduker osv, så finnes det utallige butikker. Vi fant en som var veldig billig og ryddig. De andre butikkene var så mye rot i at det var vanskelig å plukke ut hva man ville ha. Om jeg husker riktig var det en veldig turistbutikk så det overrasket meg at dette var den beste butikken. Tror den lå i gata som går ned mot havna. Der det står en del å selger strikkeplagg. Når du har kommet innenfor murene til gamlebyen så går du forbi MacDonalds på venstre side, så tror jeg det var første vei ned til høyre innenfor murene, men jeg er ikke helt sikker.

Skrevet

Takk for svar. Vi skal spise på en restaurant som heter Olde Hansa i gamlebyen, så da passer det veldig bra å gå dit først:)

Spahotellet heter Viimsi. Tanta mi har vært der, og hun var veldig fornøyd + at naboen min kommer fra Estland og hun anbefalte det også. Får håpe det ikke var der du var da..:) Gleder meg masse, spesielt til å se reaksjonen til søstra mi. Hun får denne turen som en overraskelstur fordi hun har hjulpet meg så mye med vesla. Alt hun vet er at vi skal ut og reise, men ikke hvor. Jeg tror hun tror at vi skal besøke tanta vår i Nord-Norge. For å villede henne har jeg sagt at hun må ta med sko som er gode å gå i og vindtett jakke. Hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...