Gå til innhold

Noen som har fått afipran mot kvalme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

fungerer det når man er gravid?? kan det være skadelig for babyen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vanlig å prøve dette som kvalmestillende på gravide, prøvt det selv uten noe særlig hell. Du kan og prøve reisesyketabl, husker ikke hva den heter men den som er vanlig og får uten resept.

Skrevet

Ja, jeg går på det. I forrige svangerskap så fungerte det dårligere enn i dette. Da begynte jeg ikke på det før i 12. uke og følte først at det virkelig hjalp etter 1 mnd. Denne gangen føler jeg at det hjelper litt bedre og begynte på det allerede i 7. uke, så fort kvalmen kom og at jeg skjønte at jeg ville bli som sist.

Men det fjerner ikke alt altså! Det fjerner de værste brekningene og oppkastet. Men litt småkvalm er jeg ennå hele dagen og må passe på å spise bittelite ofte..

Det skal ikke være skadelig for babyen i 1. og 2. trimester, men i 3. trimester skal du ikke ta det. De jeg kjenner som har tatt det pleier å få tilbud om en innvendig ultralyd for å sjekke at babyen har det bra. Men vet ikke helt om det er pga. medisinen eller det at de vil ha en kontroll på at babyen vokser og er fin tross vekttap og lite næring hos moren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...