moemaria Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Jeg er som sagt i uke 14 og har vært 50% sykemeldt siden uke 12 pga kvalme og ekstrem tretthet. Kvalmen har kommet og gått, men har som oftest ikke vart så altfor lenge i gangen. Nå har jeg plutselig blitt utrolig kvalm og det har holdt på mer eller mindre sammenhengende i tre døgn. Lurer på om det er noen som har opplevd det samme og som har fått noen forklaring fra jordmor/lege? Synes det er så rart at det plutselig skal bli så ille spesielt nå som alle sier at det skal begynne å gå over... Kan nevne at til og med det å jobbe 50% har vært svært hardt for meg. Men jeg har ikke så god kjemi med legen og jeg føler at hun mener at jeg ikke burde vært sykemeldt. Derfor har jeg bare et par dager til med 50% og skjønner ikke helt hvordan dette skal gå. Setter stor pris på alle svar
Popelko Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 hadde det omtrent sånn jeg også...så jeg sa det til legen min, så fikk noen tabletter, phenergan, som hjalp mot kvalme, og han sykmeldte meg 100 %, siden det ble veldig stressende for meg å være på jobb når jeg var så dårlig. så prøv å snakk med legen din og spør etter kvalmestillende tabletter.
Mini LK Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Hormonene topper seg rundt uke 12, jeg blir altid litt verre da og en stund fremover, kan være dette som henger igjen hos deg og at du begynner å bli sliten. Snakk med legen og si at det er blitt verre. Fikk og beskjed om at slik var det å være gravid første gang jeg nevnte det for legen men nå har jeg vert sykemeldt 100% i over 5 uker og reiser inn på sykehuset 2-3 ganger i uken for væske. Tror kanskje legene ofte hører at vi er kvalm og vil vente litt med å se om vi trenger sykemeld, noen forblir jo bare småkvalm og klarer seg fint mens andre blir verre. Du må forklare og stå på ditt, du hadde kanskje blitt bedre bare av å bli sykemeldt 100% en uke og så sett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå