Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 En dag jeg var i byen så jeg og overhørte noe trist. Det var en mor som var sammen med sønnen sin. Jeg tipper sønnen var 10-11 år.. Sønnen hadde ett sånt "brusbeger" man får kjøpt på for eks tusenfryd, med plastsugerør. Han skulle til å kaste den,var på vei bort i søppelkassa. Da roper moren "ikke kast den,er du helt dum i huet eller",samtidig som hun river det ut av hånden hans. Sønnen svarte bare "oj,sorry mamma "! Jeg ble helt sjokkert jeg,at ho virkelig kan kalle ungen sin for dum!!! Etter svaret og kroppsspråket hans å bedømme virket det som det ikke var første gang!At folk ikke klarer å tenke det selv er for meg helt utrolig!Sønnen vil vel ha den oppfattelsen av seg selv da,hvis han stadig får høre at han er dum.. Kunne hun ikke bare bedt han på en ordentlig måte om og ikke kaste den,det er da ikke så vanskelig.. Huff,har tenkt på det noen ganger etter dette.. Synes det er så trist at man ikke klarer å tenke annerledes Måtte bare lufte tankene:)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Helt enig med deg. Man gjør bare ikke det med sitt eget barn har hørt mødre som kaller ungen sin for drittunge,får vondt i sjela når jg hører slikt, tankeløst spør du meg .
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Å kalle et barn for dum, er forkastelig. Ingen barn er dumme, men ting de gjør kan være dumme. Slik er det med alle mennesker. Men ingen blir dum av å gjøre noe dumt av og til:)
AndreVonDrei Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Jeg får helt vondt i magen av å høre sånt:-(. Det å kalle barnet sitt dum -uansett hva det var ment som, er noe av det verste man gjør! Jeg reaerer t.o.m. på at Kristoffer Robin kaller Ole Brumm "dumme, gamle bjørn". Blir jo helt feil oversatt fra engelsk! Her er det nulltolleranse for å kalle noen dum, men at jeg som mor skulle kalle barna mine dumme?? Nei, da håper jeg virkelig noen ville filleristet meg!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 HI her.. Ja,får vondt i magen selv,hadde mest lyst til å gå bort til ho å si noe til ho. Men sånt tør jeg dessverre ikke! Nei,huff!! helt enig at det skal være nulltoleranse,sånn skal det være!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå