Gjest Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 blodsmitte....kan av og til, men skjelden gi leverkreft på sikt (20-40 år fram i tid)...men er i det store og hele en relativt harmløs sykdom dersom du ikke driver rovdrift på levera di.....dvs for eks alkoholikere og narkomane har dårlig prognose, ellers friske mennesker kan ofte fint leve med sykdommen....leste et dansk studie en gang hvor mariatistel hadde vist seg effektivt på hepatitt generelt....altså naturmiddel....men dette må du nesten google opp og se hva du finner....
Feit og freidig <3 Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Takk for svar! Noen som har egne erfaringer? Hvordan arter det seg i hverdagslivet? Tenker på barna, matlaging,symptomer ---etc etc. Hvilke forhåndsregler bør man ta?
Feit og freidig <3 Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 og der glemte jeg anonymknappen,ja.... Sukk!!!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Jeg hadde hepatitt C i mange år. Ble konstatert frisk og ikke lenger smitteførende for 4 år siden. Da jeg ble smittet (for ca 15 år siden) var jeg veldig slapp et års tid. Avføringen var lys og grålig i fargen, urinen var veldig mørk. Husker litt kvalme og generell uvelhet. Årene som fulgte levde jeg som normalt, helt uten symptomer. Fødte tilogmed et helt friskt barn. Dersom du er bærer og får barn må barnet tas blodprøver av ca 3 ganger i løpet av første halvannet leveår. Du får lov til å amme med hep C i Norge. Jeg var kanskje litt slapp, men ellers frisk i alle år, helt til jeg fikk vite at jeg var helt kvitt aktivt virus. Antistoffene er fremdeles i kroppen, men jeg er ikke smittsom lenger. Nokså sjelden å bli helt frisk (jeg er heldig) - men sykdommen er umerkelig i dagliglivet.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Som nevnt over så er det kun blodsmitte. Matlaging er ok. Bare ikke bli blodsbrødre med barna dine, hehe (altså: ditt blod må ikke komme inn i blodbanen til barna dine)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå