Gå til innhold

kan samboeren min få sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg klarer nesten ikke kle meg selv om morgenen. sliter skikkelig nå med å bevege meg i det hele tatt. har konstante smerter som ikke blir bedre. blir i gang satt innen to uker, men har ingen andre til å hjelpe meg enn samboeren min. kan han sykemeldes fordi jeg er dårlig? hva gjør vi om det ikke går? jeg kan ikke ligge i senga til han kommer fra jobb da tisser jeg jo på meg og får ikke i meg mat eller noe..... noen som vet hva vi har rett på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eneste jeg vet er at når du går ut i permisjon kan du sykemelde deg fra persmisjonen, også kan mannen din overta persmisjonen.

dette måtte vi gjøre sist jeg fødte. men hvordan dette er før barnet er kommet ut det vet jeg faktisk ikke.

men når det gjelder trygdekontoret så ikke godta nei for et svar, snok litt i regelverket selv. det kan vise seg å lønne seg.

de løy til meg sist og sa at mannen min ikke kunne være hjemme. men etter litt snoking på egenhånd så fant jeg selv regelen de hadde holdt skjult for meg.

så stå på, ikke gi deg.

Skrevet

hvor finner jeg de reglene?

Skrevet

jeg har ei venninnde som var kjempedårlig gjennom hele svangerskapet. Da var mannen hennes sykemeldt for å hjelpe henne. De hadde heller ikke barn da. Så ja, din samboer kan sykemeldes for å hjelpe deg.

Skrevet

http://www.lkb.no/

her får du garantert hjelp til dine spm. ellers kan du prøve lovdata.no. husker ikke helt hvor jeg fant det, det er tross alt 10 år siden jeg satt og leitet.

på trygderetter.no finner du kjennelser på tidligere saker. er du heldig kan du finne en tilsvarende sak som din.

kansje noen andre her inne husker mere eksakt hvor man fant lover om dette emnet.

Skrevet

ok. da har jeg noe å gjøre i natt menst jeg ikke får dove :) kjekt det til en forandring selv om d er vondt :) tusen takk for hjelpa jenter.

er nemlig andre dagen han må ha fri nå fordi jeg ikke kan noe :( og vi vet ik helt hvordan vi skal ordne det. men håper jeg finner svar nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...