Gå til innhold

Oss med termin i slutten av oktober :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som har termin nesten samtidig. Så koselig! :)

Hvordan er formen deres da jenter? Jobber dere fortsatt? og hva gjenstår av forberedelser til babyen kommer?

(Har termin 29. oktober, men kommer ikke inn på min side for å bytte nick..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har termin 17. oktober og venter vår første... Jeg har vært sykemled siden uke 12 pga bekken løsning, og har de siste ukene sliti med smertefulle kynnere, litt vondt her og der (beina, korsryggen, hoftene osv) Men må si jeg i hoved saken har det kjempe fint, og stor koser meg med og være gravid (må bare være litt forsiktig, og ta det med ro). Men må si at selv om jeg stoor koser meg som gravid så gleder jeg meg og ser enooormt frem til hun kommer;-)... Vi har kjøpt litt klær, stellebord og baby call (med kamera og tv), ellers har vi ingenting enda..Vi skal flytte til neste uke, så vi tenkte vi skulle vente til da, men hadde det ikke vært for det hadde vi nok hatt alt allerede (for vi er veeeldig baby syke)... Til neste helg igjen så skal vi ut og kjøpe alt til barnerommet, og sjenerelt det vi trenger....

Skrevet

hei! jeg har termin 24. oktober :)

jeg ble sykmeldt i forrige uke, egentlig mest som overgang til svangerskapspenger, for jeg er i rimelig god form. men jeg jobber i kiosk, og det ble veldig tungt. ingen pauser, få muligheter til å sitte, stress, tunge løft og et ikke-fungerende air condition ble for mye for meg. ellers har jeg vært frisk hele veien. ingen bekkenløsning eller noe :) merker godt at jeg er tyngre og større nå da, er ikke så lett å bøye seg ned og ta på skoene lengre :P

vi har kjøpt det meste av utstyr, mangler en del til amming og kommoden til lillegutt. klær får vi heldigvis låne, men jeg har ikke klart å la være å kjøpe noen selv :)

vi er begge studenter, så til høsten er det skole igjen. sambo starter på masterstudier, mens jeg begynner så vidt på siste året mitt av lærerutdanningen før jeg går ut i permisjon. så vi blir begge ferdige først om to år. ellers ser det ut som vi kanskje skal selge og flytte i høst, for vi kjøper muligens leiligheten etter sambos avdøde bestemor. det er en treroms, og mer plass trenger vi jo. så da blir det salg av leilighet, oppussing og flytting midt oppi at lillegutt kommer. er litt spent på det, og håper i så fall vi er ferdig med mest mulig før han kommer til verden :)

Skrevet

Termin 24. oktober, førstemann. :) Formen er veldig fin - litt småvondt i halebeinet innimellom, og kjenner det av og til i ryggen (har hatt litt vondt i ryggen før svangerskapet også, så jeg tror det har innvirkning), og kjenner jeg må roe ned på tempoet generelt innimellom - men stort sett er jeg frisk som en loppe. :) Noe jeg er veldig glad for! Jeg jobber fullt, og siden jeg har en jobb som er lett å tilrettelegge, håper jeg at jeg kan jobbe til the bitter end, med mindre helsa plutselig tar et stup nedover. Vet ikke om jeg orker å gå sykemeldt og bare VENTE...

Har egentlig kjøpt inn det meste... Vi trenger en kommode, og det er noen småting som kluter, smukker, bleier som mangler etc. Mulig vi trenger litt mer yttertøy, et par varme luer og noen strømpebukser til også. Pluss litt klær til meg, som amme-BH. Får ta det når permisjonen begynner. :)

Skrevet

Hei!

Hopper over hit i dag jeg da:D

Har termin den 30oktober. Dette er vå første. Svangerskapet har gått ok. Klarte ikke spise i starten så hadde problemer med vekta. Hatt litt lavt blodttrykk og uvi. Nå har bekkenløsninga kommet,så det er litt kjedelig. Jeg for min del har ikke jobbet. Har gått på rehabpenger,pga en skade i armen.

Alt av utstyr er bestilt og kommer snart. Lang leveringstid på det vil ville ha,så klart. Barnerommet er ferdig oppusset. Så for å holde litt roen så har jeg begynt å strikke til gullgutten vår.

Vi gleder oss noe velig til han kommer. Tenk bare 3mnd igjen nå:D

Skrevet

termin 30.okt.med jente nr.2:)

formen min er så som så..har vert 25%sykmldt fra uke 13 så økte det til 50% fram te uke 17 å etter det vart det 100%.ja,det er pga bekkenet.

er også en del plaget me UVI.er akkurat ferdig med en antibiotika kur siden ingenting annet fungerte.

har ikkje kjøpt en eneste ting ennå..har jo alt fra før.

gleder meg masse til å vere ferdi og er igrunnen glad dette er mitt siste barn.(Var veldig plaget første sv.skap også)

Skrevet

Jeg har termin 25 oktober og jobber foreløpig fullt. Merker nå at 8 timers sitting foran dataen begynner å bli slitsomt. Får vondt i ryggen mot slutten av dagen. Vurderer og kanskje korte ned dagen til 6 timer i stedet. Ellers så har alt gått veldig bra, med unntak av et par runder med veldig vondt i ryggen (varer bare noen dager av gangen)

Nå begynner det å gå opp for meg at dagen nærmer seg og føler at jeg kanskje burde starte å kjøpe litt klær snart :o) Har vært litt treig. Men alt annet er på plass.

Skrevet

Termin 29. oktober med nr 3.

Har vært sykemeldt siden uke 6, men ikke pga svangerskapsplager. (Ble skadet i nakken under skidag på jobb).

Koser meg veldig med å gå gravid og er mye roligere denne gangen, har det ikke travelt med å komme til termin. Gleder meg selvfølgelig til å bli kjent med den lille, men siden dette er siste svangerskap for min del, koser jeg meg veldig med magen min.

Dagene går stort sett med til behandling hos fysioterapeut, trening i varmebasseng og turer i skog og mark.

Ellers går dagene fort med mann og to barn, og jeg prøver å delta på noen av de aktivitetene de foretar seg, selv om det har vært minimalt de siste 5 mnd.

Vi har ikke kjøpt noe enda. Har mye klær liggende, men mangler alle store ting, da vi mistet alt i brann i fjor. Må vel snart begynne å se oss rundt, men satser litt på finn.no denne gangen. Synes det er unødvendig å kjøpe alt nytt til sistemann:)

Skrevet

har termin 27.okt.med jente nr.2.har vært sykemeldt hele sv.skap...har en skulder som må oppereres,2 dager før opperasjonsdagen fant jeg ut jeg var gravid,så da utsatte de det til jeg er ferdig med amming osv.(blir laaaaange dager)har fått bekkenløsning så plages litt om natten og om jeg går mye,men det går greit...har en del etter første snuppa,men hadde solgt noe,så vi mangler bilstol,nye madrasser og noe klær.vogn kjøpte svigermor:)storesøster gleder seg enormt og er sååå glad for å kunne dele sine ting med lillesøster:)

Skrevet

Hei hei :-) Sniker meg inn her siden jeg i allefall har termin i andre halvdel av oktober.. hehe.. Nøyaktig dato 16. Venter vår første , en liten jente og gleder oss enormt :-) Formen er veldig opp og ned.. Har vært sykemeldt 50% siden begynnelsne av juni. Dette pga lette bekkenløsningsplager og lederjobb som vanskelig lar seg tilrettelegge i forhold til graviditet..

Har fått i hus; vogn ( Emmaljunga Edge Duo ), bilsete (MB, samsvarer med bilen vår), stellekommode, kurv ( samme som samboeren min hadde da han var baby for 36 år siden, hehe..) og noe klær.. Regner med å få veldig mye klær også.. Har stor familie som bor langt unna og regner med at det kommer lass fra dem etter fødselen.. hehe.. Og svigermor kommer nok til å bidra endel da det er hennes første barnebarn :-)

Skrevet

Kan også nevne at jeg har fått morgenkvalmen de siste ukene.. Og skulle så ønske at de hadde kommet de første ukene av svangerskapet isteden.. Blir litt stresset når jeg ikke får gjort noe fornuftig før i 12 tiden på dagen. Er oppe klokken 8 stort sett hver dag. Men fungerer ikke i det hele tatt før rundt kl 12 :-( Tar gjerne imot tips om noen har.. Har prøvd mye forskjellig, bl.a. ingefær som fungerte fint helt til jeg begynte å gulpe opp og ble kvalm av det igjen.. Hehe.. Det skal ikke være lett.. Holder sånn smått på med de siste puslerier på jentas rom nå :-)

Skrevet

Hei på dere

Jeg hører også inn her med termin 30 oktober Jeg er isånn passe form, men er veldig fornøyd med å gå gravid.

Jeg har en på 2 år og har foreløpig ikke kjøpt noe nytt. Kom på at jeg må se på de minste klærne og se om det er noe varme jeg må kjøpe.

Hadde termin i slutten av august sist, men siden han kom litt tidlig så var det full sommer.

Jeg har nesten konkludert med at jeg trenger en sprinkelseng til siden gutten vår fortsatt bruker sprinkelseng.

Skrevet

hei jeg har termin 23 okt...venter en liten gutt å har en fra før på 18 månder...gutt det også...blir koselig da me en lillebror...jeg er hjemme om dagen sliter veldig med bekkenet så har jeg blodpropp så går på spryter hver dag...lille gutt har ferie fra barnehagen så er hjemme med han om dagen...er koselig det tiden går fort da...skal føde i skien igjen å er 25 år den 7 okt så hadde håpet han kom på bursdagen min..hehe..han en fin høst alle sammen å lykke til

Skrevet

Hei! Jeg har termin 17.oktober og vet ikke helt om jeg får en gutt eller jente. På ordinær ultralyd fikk jeg beskjed om at det mest sannsynlig var en gutt, og på 3D var de helt sikker på at det ble en jente...så jeg får vente i spenning;) Hadde vært koselig med jente da siden jeg har en gutt på 7 år fra før, og samboeren min har en gutt på 5 fra et tidligere forhold. Ellers er jeg plaget med bekkenløsning og en del vonde kynnere så jeg ble 100% sykemeldt fra uke 26. Hadde premature rier uke 28 i forrige svangerskap, så tar ingen sjanser;) Av utstyr har vi bestilt vogn (emmaljunga city cross med city bag), kjøpt Maxi Cosi bilstol brukt, så har vi seng, stellebord og diverse utstyr fra før. Mangler utstyr til amming og litt vinterklær bare! Bare 10 uker igjen nå!!:)

Skrevet

Hei! Jeg har termin 26.oktober. Dette er første barnet. Var ikke planlagt, men er veldig velkommen likevel. Vi er 20 år begge to, og har akkurat flyttet inn i huset vi har kjøpt:) Nå venter jeg på litt malingshjelp på barnerommet, så tar vi turen på ikea i september:) Har vogn, og har fått noe klær,leketepper osv men er det jente som ligger inni der kommer det nok lassevis med rosa siden det er 3 jenter født i familien siste året:p Jobber i barnehage og butikk ved siden av, har jobbet mer eller mindre fullt til nå, og håper på å fortsette de siste drøye 8 ukene som er igjen før permisjon. Begynte i uke 20 med plager i bekkenet og isjasnerva som ligger i klem, men er forholdsvis greit å tilrettelegge jobb etter dagsformen så satser på å jobbe i 2 mnd til:)

Gleder oss veldig til den lille kommer, håper virkelig de neste 12 ukene går fort:)

Lykke til alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...