Gå til innhold

hva skal man ikke spise når man ammer??


Teritt89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

anbefaler å holde deg unna melkeprodukter, løk, kål og eddik. Og formye chilli. Ellers skal du spise som vanlig. (sundt og variert)

 

og å kjøpe Cappelens bok om Barnet 0 - 12 år. der står det masse nyttig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Spis det du har lyst på, du, men alt med måte :-) Det er ingenting du MÅ unngå (hvis det ikke er mye allergi i familien, da må man nok være litt mer forsiktig). Det er greit å være forsiktig med mat som gir DEG mye luftplager, da kan babyen få det også. Men det er ikke nødvendig å unngå melkeprodukter, f.eks. Du trenger jo mer kalsium enn vanlig nå som du ammer. Har sett at man blir rådet til å prøve å ungå melkeprodukter en periode dersom babyen har kolikkplager, for å se om det hjelper. Spis og vær glad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er ingenting du MÅ unngå.. men du kan jo prøve deg litt fram.. se hva som gir barnet luft i magen og ikke.. merker du at barnet er mere sutrete og har luft smerter, kan du jo prøve å tenke tilbake hva du har spist/drukket som du ellers ikke har i deg de siste par dagene.. men vet de anbefaler å unngå brus (p.g.a kullsyren), løk, appelsin juice.. slikt som er litt sterkt for magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i meg melkeprodukter,løk,hvitløk,bønner,maaaaasse Farris,spiser sterk mat, og alt går helt fint å spise med jenta mi:)

Det jeg ikke kan ha i meg derimot er kaffe og rosenkål,da får snuppa vondt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...