Jenta_00_ Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 I går skulle han ta barna med på kino og det gjorde han, det fikk jeg beskjed om en time før filmen begynte. Jeg hadde planlagt middag og alt for kvelden. Greit nok, middag ble forsinket. Men i tillegg til dette får jeg vite at han og biomor har snudd helt om på dagene han skal ha ungene og min uke har blitt helt byttet om på. I stedet for å ha dem en dag i helgen skal vi muligens ha dem fra torsdag til søndag!!!! jeg er super glad i barna, men vi har aldri hatt dem mer enn 24-48timer!
Jenta_00_ Skrevet 5. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 5. august 2008 og de byttet om før han diskuterte om det var i orden med meg.
MaybeAgain Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Noen ganger må man jo bare bytte litt om, MEN han må jo sjekke med deg først om det passer!!!!
*-* Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Det er vel ikke så uvanlig at far har barna fra torsdag til søndag, bare 24-timers samvær høres litt lite ut. Ofte blir lenger samvær mye bedre for steforeldre også, man blir bedre kjent med barna, ting roer seg og blir lettere å finne rollene sine som familie. Men mannen din skulle selvfølgelig snakket med deg om det først, ellers blir det helt feil. Men det er kanskje ofte litt sånn i begynnelsen av et forhold før dette med mine, dine barn og nye familiemedlemmer får gått seg helt til, foreldrene fortsetter å forhandle om om det bare er de to voksne i starten. Du får snakke med mannen din om at dere er en familie med to voksne og at hvis du skal trives med hans barn så er det viktig at du føler deg inkludert. Det er deg han skal bo sammen med, så i dagliglivet er det viktigere at du er blid enn at eksen er blid, hehe. Det vil jo være han og eksen som lager avtaler og er forhandlingsutsendinger fra hver leir, men avtal med mannen din at dere alltid diskuterer det hjemme dere to før noen avgjørelser blir tatt. Det får eventuelt være litt diskre på det i starten hvis det er sårt for eksen, men etterhvert må hun jo bare venne seg til at det er sånn det er. Jeg tror det går fint jeg! Men du må sette krav om å bli hørt, sett og inkludert fra starten av ellers kommer det til å bli veldig vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Vet akkurat hvordan du har det. Har selv akkurat en stor krangel med min samboer, som gjerne ville noe denne helgen som vi har hans datter, jeg sa ja til å ha henne, mens han var borte, men syntes han burde tenke over å være fra henne en hel helg når han selv sier han ikke ser henne nok. Enden på visa ble at han kontaktet mor og de har byttet slik at hun skal være hos henne i helgen og oss neste helg samt at vi skal ha henne 3 dager lengre neste gang. Dette uten i det hele tatt snakke med meg.... Blir både såret og provosert av å ikke bli tatt med i besluttningen når vi tross alt bor sammen og dette ikke bare påvirker han, men også meg.... Legger til at jeg er kjempegla i dattera hans, har ingenting med det å gjøre, men ønsker å bli tatt med i slike besluttninger.
Jenta_00_ Skrevet 6. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2008 Og nå har han byttet det om igjen uten å diskutere med meg, han ringer mens han er på vei til å hente barna!! Altså fleksibel er jeg men dette er drøyt.. 24timer med barna og ikke en full helg er biomors sitt valg da hun ikke liker at de er så lenge hos oss av gangen så jeg syns det var pussig at nå skal vi kanskje måtte ha dem fra tors-søn. men la hå. I tillegg til at han nå har allerede hatt dem tirs og i dag hele ettermiddagen skal vi kanksje ha dem overnatte tre netter på rad. Føler at dette blir "presset" på meg denne uken, og jeg skal jo begynne på skolen igjen om en uke.. ville jo ha litt tid alene med sambo den siste uken av ferien.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Denne mannen beholder du neppe lenge om du fortsetter i samme stil. Om faren og barna allerede har et minimum av samvær pga problemer med biomor kan du da ikke forvente at han først skal ta hensyn til deg om han får mulighet til å være mer med barna sine? Å si ja til dette denne gangen åpner ikke bare for mer samvær denne helgen men også mulighet for at biomor ser at barna klarer fulle helger borte fra henne. Jeg er overgitt over deg og håper du endrer fokus litt bort fra deg selv men heller støtter mannen din! Som stemor var vi i akkurat samme situasjon som mannen din tidligere og jeg vet hvor fælt det var for mannen min å se barna så lite, og det å ha så lite innvirkning på dem i hverdagen. Og nei, jeg mener ikke at du skal bli overkjørt. Men det går an å kunne vise litt forståelse. I bunn og grunn syns jeg virkelig det er lite du har å klage over.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Tror ikke TS klaget på at far skulle ha mer samvær med barna men at han har byttet om uten å diskutere med henne i forveien, og at han gjorde det to ganger i løpet av en uke(?). Så tror du var litt vel "på hugget" med TS. Skjønner godt hun er frustrert over å ikke bli inkludert i en avgjørelse som gjør at hun må skifte om på hele uken ser det som.
Jenta_00_ Skrevet 7. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2008 anonym 23:28. Blir VANVITTIG provosert når du antar at jeg ikke kommer til å være sammen med min samboer mye lengere pga det jeg har skrevet. Jeg har aldri nektet han å være med barna og det hadde heller aldri falt meg inn. Jeg syns bare det hadde vært fint om han diskuterte det med meg når det blir så mange forandringer i løpet av en uke. Og du vet null, niks, nada om vårt forhold utenom, og syns du gjerne kunne spart deg for å kommentere det. Jeg forguder de barna og syns det bare er koslig å ha dem på besøk! Men vil ha struktur rundt besøkene slik at det bla. er ryddig, nok mat i huset, osv. når du først skal være så frekk å anta slike ting om mitt forhold og tolke mitt innlegg slik du har gjort, så syns jeg du kunne droppet "anonym" knappen. Da føler jeg du svarer KUN for å provosere.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Sorry, men må bare dra opp denne igjen... Denne anonyme som du ble så VANVITTIG provosert over fikk jo faktisk rett... Det gikk en måned før det var slutt...
Jenta_00_ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. september 2008 grunnen vi skal ta tid fra hverandre har ingenting med barna å gjøre, men tenker meg det fryder deg å kunne gni det inn.. har det kjipt nok fra før for at en som ikke kjenner meg skal ta seg tid til å strø salt i såret.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2008 #12 Skrevet 11. september 2008 Det må jo være positivt at han vil ha barna sine oftere enn d dere har hatt til nå.Dere har ikke akkurat hatt dæm mye for å si det slik om dere kun hra hatt dem en dag i løpet av en helg.... Om det er å hans barn er det vel opp til han og biomor om hvordan deling de ønsker for sine barn, sånn sett har jo ikke du noe med hvordan de ønsker og gjøre det for at barna skal få det bestmulig.Men jeg mener han burde informert deg om at de vurderte og gjøre det om..
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #13 Skrevet 13. september 2008 Det er ikke lett med mine, dine våre barn. Men min erfaring er at det faktisk ble lettere når han fikk 50/50 fordeling. Før skulle det skje noe hele tiden (sirkuspappa!), men nå er det mere et normalt familieliv. Men en ting er helt sikkert. Han må diskutere store endringer med deg, hvis dere bor i samme hus!!!! Det gjelder ikke bare han og ungene og x`n.
Jenta_00_ Skrevet 15. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 15. september 2008 Problemet har aldri vært at han vil ha barna oftere, men det at han gjør store endringer uten å si ifra på forhånd, MEN om han ønsket å ha dem 50/50 ville jeg ha støttet han helt og holdent.. så at barna kommer oftere er bare positivt i mine øyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå