Kliko Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Hei. Jeg er en 18 år gammel og er i uke 13. Jeg bor hos foreldrene mine, og kjæresten min er lærling og tjener jo selvfølgelig da ikke mye... Jeg jobber litt kvelder, men tilsammen har vi ikke akkurat noen stor bra økonomi.. Jeg er kjempe spent, og det er Daniel (pappan) også.. men virker som om det bare er vi to som har tro på at vi skal greie det.. Lurte på om noen hadde noe erfaring med hva av stønader vi har krav på? Har vi krav på et sted å bo? Har ring nav, men der fikk jeg bare kjeft og fikk høre at dette var noe jeg hadde rota meg oppi selv.. Blir kjempe fortvila hver gang jeg tenker på hvordan det kommer til å gå, for det blir jo uaktuelt å bo hjemme, fordi det blir for trang... Vær så snill å svar hvis noen vet noe som helst!!!
Endelig mamma! Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Heihei. På "Ung og Gravid" forumet tror jeg det er ei som har laget en oversikt. Ellers kan jeg prøve å hjelpe deg litt. Tror du i all fall har rett på engangsstønad. Den er på i overkant av 33 000. Denne stønaden skal gå til utstyr. Men om du er flink til å handle på salg og kjøpe brukt, klarer du fint å spare mange av disse pengene. Så får dere jo barnetrygd på kr 970. Om du er under utdanning kan du også få utdanningstønad tror jeg. Selv blir jeg alenemor og skal bo hos foreldre mine i all fall den første tiden. Er slitsomt nok å være mor, om ikke alenemor også. Er det ingen mulighet for at dere kan bo i en kjellerleilgihet enten hos deg eller ham? Eller leie av noen for en billig penge? Selv vil jeg som alenemor få overgangstønad som er på 10 800 per måned. Vil også få utvidet barnetrygd og barnebidrag fra far. Siden jeg kommer til å bo i kjellerleiligheten hjemme og slipper å betale husleie, vil jeg ha god økonomi den første tiden. Men vil jo ikke alltid være slik. Er det ingen mulighet for at foreldre deres kan hjelpe dere? Håper dette hjalp litt, bare å spørre om det er noe mer. Lykke til i all fall.
Soloho Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Jeg ser at du skriver at du har jobbet en del kvelder. Kanskje du jobber såpass mye at du kan få fødselspenger av lønna di? Sjekk med NAV hvor mye du må tjene før du kan få fødselspenger istedenfor engangsstønad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå