Gå til innhold

Er det "normalt" med 50/50 deling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å lurer på dette. barn kan da umulig ha det godt med to hjem, farte fram og til bake hele tiden. Det er jo som å være på ferie annen hver uke. Hva mener dere? Sier ikke jeg er i mot 50/50 men kan ikke se for meg at det skal fungere. !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slikt tenker jeg også. Leste en artikkel om barn som er vokst opp 50/50, og de sa at det var som å bo i en koffert hele tiden. Men har ingen erfaring med det selv. Om jeg og mannen hadde havnet i et brudd vet jeg han hadde tenkt mer på barnets beste, enn på hva som var best for ham.

Skrevet

leste meg litt opp på det iforbindelse av at min venninne ble alene med en ettåring.

det anbefales ikke med 50/50 før de er tre år, og da kun dersom foreldrene har god kommunikasjon og har likt syn på oppdragelse.

Skrevet

Vel, de fleste som har denne ordningen har jo alle sine klær og saker på hvert sted, og tar bare med skolebøker og slikt.

De som har skilte foreldre har jo uansett ofte to hjem. Stesønnen min har rom både hos mamman og her, han har klær både her og der, og slipper å ha med koffert og bag. Skal noe fraktes, så ordner vi voksne det.

Han har mer samvær med far nå enn før, men ikke fullt 50%. Det vi merket var at vi fikk en roligere gutt, og han er mer fornøyd med tilværelsen hos oss nå. Han stresser ikke med å rekke alt, for det er så mye som skal gjennomføres når han er her bare noen få dager. Og den ene dagen vi hadde annenhver uke før var jo bare ren oppbevaring føltes det som.

Så det kan være ok hos noen, ikek hos andre. Men mange barn vil nok finne seg godt tilrette i denne samværsfordelingen.

Skrevet

Det burde ihvertfall være det, med tanke på barnets rett til å se foreldrene like mye.

Har to vennepar som har det sånn, der fungerer det kjempefint. De bor ikke i "koffert", men har komplett av "alt" begge steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...