Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Er det kun når tennen bryter frem at babyene får feber eller kan dette være tilfelle i hele tiden der tanna "jobber" seg frem? Vanlig at de sikler ekstra mye i det de får tanna eller er også dette ne som kan komme i perioder? Er det vanlig at de ikke får sove? Selv ved 39 i feber? Har skjønt på legen min at 39 ikke regnes som høy feber hos små barn? Setter pris på mange svar
kulepenn Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Heeelt vanlig. Baby får mest sannsynlig tenner om allmenntilstanden er god hvis det er feber inne i bilde. Gi en stikkepille så sover babyen bedre. Min erfaring er at det er verst når tanna ligger i underflaten og jobber seg frem. Helt til du ser hviten i tanna, altså brøte fram da pleier plagene å gi seg. Hvor gammel er babyen. store barn har det noe verre siden gommene har hardnet. Sikling helt normalt å ha det heeele tiden syns jeg da.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 En lege jeg kjenner sier at det er en myte at barna får feber ved tannfrembrudd. Det er bare noe leger sier for å berolige foreldre når legen ikke kan forklare febern...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Ring legevakta da vel. Hvis babyen min har feber pleier jeg å spørre om de kan ta en CRP av han. Da kan jeg hvertfall utelukke at det er noe annet enn tenner. Gjør det du!
Happy Ignorant Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Mine har hatt litt feber(ca 39) og dårlige netter rett før tennene bryter frem. Jeg er restriktiv med paracet mot feber, men har gitt det som smertestillende i sånne situasjoner. Guttungen sikla ekstremt i perioden før frembruddet.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Tempraturen kan stige en halv grad ca når tennene kommer, men man får ikke 39 i feber pga tannfrembrudd. Det er en gammel myte... Mest sannsynlig har ungen din en uskyldig infeksjon, unger får lett feber da. Jenta mi har akkurat vært gjennom den fjerde barnesykdommen, først 3 dager med feber, så utslett på hele magen etter at feberen forsvant. Hun fikk to tenner på de dagene, det er nemlig veldig vanlig at unger får en tann når de har feber, har noe med at varmen i kroppen myker opp tannkjøttet eller noe sånt...
Happy Ignorant Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Noen unger kan fint ha 39 i temperatur i forbindelse med tenner, noen får infeksjoner (gjerne en mild forkjølelse el.)samtidig, mens andre ikke merkes ved dem i det hele tatt. Om temperaturen skyldes tannfrembruddet i seg selv eller infeksjonen, er helt uvesentlig. Kroppstemperaturen på 37,5 stiger gjerne inntil 1 grad om kvelden, legger vi til en halv grad for tenner er vi faktisk oppe i 39...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Da vi var på legevakten med gutten vår fikk vi beskjed om at høy feber takler (små) barn veldig bra. Det som du bør se etter er om feber stiger raskt. Da er det viktig med alle klærne av, vinduene opp og stikkpille. Dette hadde ingenting med tenner å gjøre, men jeg syns det dramatiseres så veldig med barn som har feber her. Barn kan leke og styre på en hel dag med feber uten at det plager dem. vi voksne ligger langflate om vi får feber. Jeg syns ikke at 39 i feber er grunn til panikk. Ungen får tenner. Det går over. Plages ungen, gi en stikkpille.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Takker for alle svar Sjekket han nå, og feberen hadde gått ned til 38,2, så da er det vel ikke noe fare på ferde. Min forrige fikk tenner veldig tidlig, men de kom uten noe problem,de var der bare helt plutselig, så det var derfor jeg tenkte å spørre:). Har lagt han nå, så får vi håpe det gir seg. Jeg er også litt restriktiv når det gjelder paracet. Han er litt hvit (hvitere enn ved siden av)der den ene fortannen skal være, så jeg vet ikke, jeg... Men finner det vel kjapt ut, tenker jeg;). Han er 3 mnd foresten. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå