balle og solo Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 jeg skal støpe gelenegler på fredag, og har aldri gjort d før... har lest noen innlegg ang. dette, der mange sier at de støper negler av og til. Men det koster jo litt da... 700 kr hos negledesigner... så det jeg lurer på er.. når du støper, lar du dem sitte på til de faller av, eller går du da regelmessig og etterfyller dem? sånn ca i ett år..? eller har du dem bare en gang?
winneboo Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Har ikke gelenegler men en annen type som er mindre skadelig for neglene. Men jeg går hver 3. uke å fikser på de. Noen ganger brekker en negl her og der, andre ganger er alle neglene i orden når jeg kommer. Men da bare etterfyller de og filer litt. Nå har jeg gjort det i 2,5 år..hehe man blir avhengig.
--arkin-- Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 jeg hadde før men pga jobben lot jeg de falle av. skal støpe nye nå snart. De jeg hadde da varte over 2år og da etterfyllte jeg hver 2 eller 3 uke. Kom litt ann på hvor flink jeg var å jobbe med de. Betalte 400 for etterfylling så det er ganske dyrt
balle og solo Skrevet 5. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2008 takk for svar! :-) hva støper du med som er mindre skadlig?
winneboo Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Kunstige negler som ser ut som naturlige negler. Den kunstige neglen som ikke skader eller sliter på den naturlige neglen. Etterhvert som neglen vokser blir det ikke hakk eller kant som kjennes eller blir synlig. Tynnere og mer naturlig utseende enn tradisjonelle akryl og gelenegler. Litt usikker på hva det heter, men mye av produktene er fra Abameme. Tror det heter Nail Stuff eller noe. Jeg merker hvertfall stor forskjell på neglene mine nå i forhold til akryl. Det er ikke skadelig å ta det en gang da, men neglene kan bli veldig slitte hvis du holder på med det en stund. Mine ble hvertfall det, siden de måtte files ned hver gang for å legge nytt på. Disse jeg har nå blir ikke filt ned men forsiktig løsnet slik at man slipper å file oppå din egen negl som da ikke er så bra for neglen.
balle og solo Skrevet 5. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2008 høres interessant ut det fra Abameme. Gjør du det selv? har du gått kurs? og hva kjøper du da av utstyr? tusen takk for svar!! ;-)
winneboo Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Jeg hadde det fra vesla var 5 mnd. Det går helt fint, det er bare å be de file neglene litt runde i kantene. Dessuten så er ikke de neglene slik skarpe som en naturlig negl. Å så trenger man ikke å ha uberlange negler da. Du bare sier hvor langt ned du vil de skal file. Er jo pent med korte stelte negler også, er ikke fint hvis neglene er for lange heller.
winneboo Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Nei jeg går hos en profesjonell å gjør det. Men man kan nok få kjøpt utstyret selv også. Det er nok ikke så vanskelig å gjøre det selv heller. Men jeg liker den lille luksusen i hverdagen jeg da
Shabby Cheap Chic Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Stinelille.... Jeg hadde det fra da snuppa var 3 måneder.. litt klønete i begynnelsen men gikk fint det.. hehe
winneboo Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Det koster 550 kr første gang du tar det. Å så er det etterfyll som koster 300 kr. Jeg tar det i Oslo. Hvilken by bor du i da?
winneboo Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 Det skriver jeg også under på. Det var skikkelig klønete i begynnelsen. Greide såvidt å dra opp glidlåser på buksa..hehe..men nå er omvendt da. Vis noen negler brekker så føler jeg meg helt hemma uten negler..hehe
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 5. august 2008 #12 Skrevet 5. august 2008 Hiver meg inn i negledebatten her;) Jeg bruker også abameme sine produkter, og er kjempefornøyd! Jeg legger negler selv, har gått på kurs for noen år siden og holder på litt på hjemmebasis. For å få litt luksus i tilværelsen, falt jeg for fristelsen og fikk støpt biogelnegler. Tenkte det var gøy å prøve noe nytt, dessuten var det tilbud, kun 350 kr for et sett. men etter en uke kunne jeg dra av alle neglene, og min egen negl var helt ødelagt under. Oppfliset og stygge. Hun negledesigneren filte på naturlig negl, og det har jeg lært er skikkelig fy fy!! Så jeg skal holde meg til abameme heretter. Les mer om abameme og produktene her: www.abameme.com
Gjest Skrevet 5. august 2008 #13 Skrevet 5. august 2008 Jeg har hatt gele på egne negler nå i over et år og er veldig fornlyd, og med to bleiebarn har jeg faktisk fremdeles "uberlange" og det går veldig bra, verre når jeg skal låne mobil av noen med flatt tastatur:p (hååpløst med iPhone, men da slipper jeg jo å kjøpe den) Jeg går ca hver 4 uke, siden jeg har så lange så tar det litt mer tid før jeg trenger påfyll. Nå har jeg faktisk gått siden 15 mai uten påfyll, men det er fordi både jeg og negledamen min har hatt ferie. Bare for å ha sagt det, du blir hekta.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 5. august 2008 #14 Skrevet 5. august 2008 Disse Abameme-neglene... Er det noen som vet hvor i Oslo man får satt på de? Hvor mye koster det første gang, og hvor mye for påfylling?
winneboo Skrevet 5. august 2008 #15 Skrevet 5. august 2008 Jeg går hos ei i Dronningensgate i sentrum. Koster 550 kr første gang så¨ 300 i påfyll.
flust Skrevet 5. august 2008 #16 Skrevet 5. august 2008 Jeg fikk støpt på slike negletupper til jeg giftet meg i juni. Det var forferdelig! Etter en uke begynte de å bli stygge rundt kantene og når neglene mine under vokste ble det jo et sånt ubehagelig hakk som alt festet seg i. Tilslutt rev jeg av fire negler (au au) men skjønte snart at jeg måtte ha noe å løsne de med. Fikk til slutt av meg alle sammen. Neglen under ser helt skallete og fæl ut, så nå går jeg utålmodig rundt og venter på at de skal vokse seg helt ut slik at jeg får tilbake de gode gamle neglene mine. ALDRI mer skal jeg ha falske negler, det er iallefall sikkert. Det er kjempepent, men det får så være. Det kan godt hende at jeg har gjort noe galt siden det ble så ubehagelig for meg, men jeg ble iallefall ikke avhengig
winneboo Skrevet 5. august 2008 #17 Skrevet 5. august 2008 Fikk du luftbobler under neglene kanskje? Det er også veldig viktig å bruke neglolje som man smører neglene inn med hvertfall to ganger daglig. Da unngår man at de tørker ut å blir tørre. Akryl og gelenegler er ikke bra for de naturlige neglene. Mine negler ble også ødelagt av det. Men nå er de blitt helt fine igjen etter at jeg får satt på negler som verken er akryl eller gele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå