Sodapop Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Hei. Jeg er helt ny her, håper jeg ikke gjör noen feil med å skrive om noe annet en barn/gravitet :s Jeg fikk vite om denne pratesiden fra en islandsk prateside. Jeg er islandsk, har bodd i Norge i tre år, ett år i folkehöyskole og de siste to i leiebolig. Nå vil utleieren at jeg flytter för skolestart (bor i Stavanger, hvor det er boligkrise). Han sa det först i juni, rett för jeg skulle hjem til Island for sommerferie og sommerjobb. Jeg trodde at kontrakten min (som er utrolig dårlig, jeg visste ikke bedre når jeg skrev under den) var tidsubestemt og jeg hadde 3 måneders oppsigelsesfrist, men utleier sier nå at den var tidsbestemt for ett år (geldte til august i fjor da) og siden en ny en ble ikke gjort, er fristen en måned og det er fra han snakket med meg i juni (rundt den 12). Nå har jeg ikke peiling på sånne ting, hverken islandske eller norske og håper at dere vet noe om dette og kan muligens svare meg om det kan stemme, at det utleieren sier er sant? Hva kan jeg gjöre til å få vite mine rettigheter (helst uten at det koster mye) og hva kan jeg gjöre til å tingene mine blir ikke kastet ut på gata, om de ikke er der allerede?
flypapir Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Er vel kun namsmannen som har lov til å kaste ut noen. Utleier kan si opp leiekontrakten og be deg flytte osv, men han har ingen rett til å kaste deg ut.
flypapir Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Må bare si at det har vært veldig mye snakk om slike situasjoner inne på dinbaby.com i det siste, så det kan hende du kan finne noen gamle innlegg som gir deg gode svar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå