Gå til innhold

Litt trist på min brors vegne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og ser på minsten min på 2,5 år og mannen min som koser seg og sparker fotball ute. Så kommer jeg til å tenke på niesen min som er like gammel som minsten.. Jeg har sett henne kun to ganger, hun bor på en annen kant av landet. Det samme gjør min familie.

Broren min får ikke lov av moren til jenta og være alene med datteren sin. Dette er en man som elsker datteren sin over alt på denne jord og det er også eneste grunnen til at han holder ut dette her. Han får treffe henne en gang eller noe i uka (husker ikke helt hvordan det har endt opp for det har vært så mye frem og tilbake), men aldri alene. Moren er alltid der. Hun mener han er uansvarlig med barn..

*kremt* vel, ingen andre klager på at han er uansvarlig med barn. Han jobber i barnehage og har ansvar for mange barn hele dagen. Dette er en mann som elsker unger og altid har gjort det.

Desverre har han ikke økonomi til en rettsak. Der ville moren mest sansynlig fått kjempe problemer etter hva advokater og psykolog sier. Det var like før det ble rettsak for et årstid siden. Da var advokater og psykologer inne i bildet. Moren snudde på flisa og ble sååå samarbeidsvillig, så finner dem ut at dette har dem ordnet opp i selv. Den dagen rettsaken skulle vært, snur hun tvert om og alt blir til det verre.

Desverre har ikke broren min økonomi til å begynne forfra igjen. Han betaler fortsatt på utgiftene, han fikk da han planla og gå til sak sist, fordi han måtte låne penger av slekta.

Hvorfor er enkelte mødre sånn? Klarer dem ikke å se lengre enn til sin egen nese?

Dette er jo ikke snakk om barnefarens rett til å ha datteren. Men jentas rett til å være sammen med faren.

Ovenfor de andre i familien min er hun regelrett uinteresert i at jenta skal ha kontakt med. Søsteren min prøvde flere ganger å få levert bursdagsgave til jente i vinter, men gang på gang fikk hun beskjed i siste liten om at det ikke passet likevel, så hun ga opp.

En dag kommer hun til å kræsjlande, håper inderlig for hennes egen del at det ikke blir for hardt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis broren din har så dårlig råd må han vel ha krav på fri rettshjelp eller noe sånt? Synes det er trist hvis det skal være slik at man ikke har råd til å få rettigheter:(

Skrevet

Han får ikke fri rettshjelp heller nei. Og har en del gjeld også. Derfor har han dårlig råd. Ikke er det flust med godt betalte jobber der han bor heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...