LillyMy+1<3 Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Jeg bare lurer på at spm ang katter. Det står mange plasser at man bør unngå kontakt med katter, og huske å vaske fingre/hender etter kontakt med katt. Selv har vi en innekatt på snart 3mnd. Er det virkelig farlig med katt i huset?
Parasit Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Nei, det er ikke farlig med katt i huset! Selv har jeg tre av de, samt fugl og hund. Det gikk utmerket i forrige svangerskap, og det gjør det nå også! Men om man kan unngå det, bør man ikke rengjøre evt. sandkasse o.l. sies det. Men med vanlig god hygiene, sier det seg vel selv at man vasker seg på hendene etter å ha rengjort sandkassa til kattene:-) Kos deg med pus du!
AE84 Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 vi har også katt! ikke problem det!! du skal bare passa deg for avføringen, for de kan ha fått et sånn stoff i seg, sånn som kan være i jorda (derfor du skal vaske jordbær ol også godt)! sist holdt jeg meg bare vekke fra kassen og nå prøver jeg å ikke sitte å grave for mye ute i sandkassa!! men bare huske å vaske hendene godt!! du kan også nevne for legen at du har katt, da tester de deg for det stoffet, det er ikke farlig viss du har d allerede, men farlig viss du får det under graviditeten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå