Gå til innhold

Tåpelig spørsmål ang. barseltreff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 10.5 måneder. Vi er bedt til lunsj med barselgruppen i morgen. "Problemet" eller spørsmålet er som følger; de pleier å dekke på bord til mammane. Nå har gutten min blitt så stor, han er ikke så glad i å sitte lenge på fanget. Hvis han gjør det mens vi sitter til bords og spiser vil han sannsynlig strekke seg for å ta på ting på bordet. Går jo kanskje ann å la han få mat samtidig som vi spiser, men jeg må nok trekke stolen litt unna bordet. Får litt vondt av han - at han ikke har stol han også. Sist vi hadde lunsj med barselgruppen sto gutten min ved siden av meg ved bordet, han ville holde seg rundt meg, og så på hva som foregikk.

Synes dette egentlig er et tåpelig spørsmål, kanskje lage problemer av ingenting, men jeg er en sånn hønemor da vettu.

Hvilke erfaringer har dere? Kan nevne at barna til de andre i barselgruppen er ikke har hatt det "problemet" ennå.. uten at jeg går mer inn på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønte ikke helt problemet.

Siden han ikke vil sitte fanget, så kan han vel sitte på gulvet og leke litt mens du spiser.

Eller be om en egen stol til han.

Hva gjør de andre der?

Skrevet

Unnskyld meg, men jeg skjønte ikke problemet eller spørsmålet?!

Skrevet

I min barselgruppe er alle barna ca like gamle, så det vi gjorde når barna begynte å bli store, var at vi fant frem alle barnestolene vi hadde og satte dem rundt bordet i tillegg. De fleste hadde en tripptrapp i tillegg til en annen, så da byttet vi på å bruke dem mens de andre lekte på gulvet. Hvis sønnen din er eldre enn de andre sånn at de ikke tenker over at det er et problem, så er det jo bare spørre om de har en stol du kan låne. Eller så har ikea noen stoler som er veldig greie å ha med seg som ikke koster så mye.

Skrevet

Takk for svaret ditt 19:56. Ble litt lettet. Kan sikkert spørre om jeg kan låne stol, datteren hennes skal sikkert ikke sitte i hennes barnestol hele tiden. Jeg føler at gutten har blitt så "gammel" at han også skal få sitte ved bordet, han følger så med på hva som skjer rundt seg, og jeg er redd om han skal føle seg utenfor. (Alder og utvikling på barna i barselgruppen er ganske forskjellig). Og takk for tips ang. ikea.

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener!:) Var slettes ikke noe tåpelig spørsmål.

På våre treff når de nærmet seg året var det også dekket bare til mødrene. Noen av barna (deriblant min) ville også sitte og spise, og da hadde de som regel en eller et par barnestoler og så en reisestol, så vi tok de etter tur. Ellers lekte de på gulvet, eller satt på fanget innimellom.

Mange som har barn som sov eller bare lå rolig på treffene, mens min tidlig nektet å sitte på fanget eller ligge i bagen eller på teppe. Ville krabbe rundt og se seg om;) Husker det var litt problem vi var ett sted hvor sønnen ikke krabbet ennå, så de hadde ikke sikret leiligheten ennå. Løp endel rundt etter han for å si det sånn;)

Jeg kjøpte en reisestol som kan festes på vanlig stol, på rudo (babybutikk). Kostet vel ca 2-3hundre og er lett å ta med seg rundt hvis man skal til noen uten barnestol. Har reddet meg mange ganger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...