Gå til innhold

Særegne navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og studerer slektstrea våre... mange gamle og uvanlige navn....blant anna Olufine, Rasmine, Simiane, Rikard, Konrad... vi prøver å finne et som ikkje "alle" heiter...

Vi ønsker oss et litt spesielt/ særegent navn, men har lixom ikkje funnet et som vi begge faller for. Hadde vore supert med gode forslag! Treng både til gut og jente ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å himmel å hav hehe..d var meget spesielle navn ja..spes de jentenavnene..

huff men rasmine??nei du må ikke finne på å kalle henne d ?stakkar hehe

jeg vet om noen som heter,wolfgang,hermine,vilhelmina,lavrans ,klaudine,petrine,

ja noen forslag kom jeg på nå hehe

Skrevet

hehe... morsomme navn, men stakkars ungen skal jo vokse opp med det også... "klaudine, middag!!!! " eh...nei...

glømte forresten å nevne gunnulf!... huff...

Skrevet

Rikard er jo ikke så rart da, der jeg kommer fra er det relativt vanlig. Sjekka statistikken på navnene til jentene mine, de begge store og lille i magen. Det er 1599 som har navnet til eldste, 480 som har navnet til yngste og 15 som har navnet lille i magen skal få.

Så sjansene at noen i klassen har det samme navnet er nok ikke så store. De kan nok bli alene på skolen med navnet sitt og, kanskje ikke eldste men mest garantert babyen i magen

Skrevet

haha jeg har svigermor på besøk så hu hjalp meg med å finne på mangen merklige navn:)

ja de skal leve med navna og..

Skrevet

Håper ikke du blir fornærmet nå, det viktigste er selvsagt at dere finner navnet som er riktig for DERE! :) Men siden du spør om kommentarer, så svarer jeg.

En ting er å finne særegne navn, men både Olufine og Rasmine er vel kanskje å gå litt for langt? Rikard og Konrad liker jeg mye bedre, og Simiane har jeg aldri hørt før, men det har en fin klang.

Jeg synes det blir litt feil hvis man velger navn mest ut fra at "ingen" andre skal hete det, og at navnet skal være helt unikt og spesielt. Vi har ikke valgt noe navn enda, men når vi har diskutert forslag hittil, har vi først og fremst gått etter navn vi synes er fine, selv om noen av dem befinner seg på ti på topp-listene. Jeg har selv et navn som er sjeldent (hvis man er under 80 år gammel...), og har møtt endel kommentarer rundt dette gjennom oppveksten. Ikke at det er noe kjempeproblem og at jeg har blitt merket for livet av det ;) - men tenk litt på at barnet skal leve med navnet sitt, også. Jeg tror ikke det nødvendigvis er spesielt enkelt å hete Olufine og gå i sjetteklasse.

Skrevet

Enig med deg ja. Må velge et navn en synes er fint, og ikkje fordi dei er spesielle. Derfor vi sliter med å finne det riktige. Har stor omgangskrets og familie så mange av dei navna vi liker best er allereide opptatt, så no tenkte vi kanskje å tenke litt annerledes?? ?? Derfor tenkte vi å studere slektstrea.... hehe.. ikkje heilt heldige med det nei! ;o) Navnet må for all del klinge fint! Har sjølv et litt gammalt navn, og har stadig fått kommentara på det, men har aldri plaga meg ;o) Så er egentlig ute etter navn som vi berre ikkje har komt på enda... men som når vi høyere det så eit vi at det er det rette ;o)

Skrevet

Aminda, Helma, Louisa, Amelia.. :)

Skrevet

Theodor

Janniken

Rassmus

Skrevet

konrad synes jeg var spesielt og fint:)andre forslag ut ifra slektstreet deres:Oline

Olai

mine/mina

simiane var og spesielt,kanskje som mellomnavn?

hm,vanskelig dette med navn:P

Skrevet

Clyde, det het farfaren min. william clyde. Så her blir det kansje det, men det kommer nok til å gå mest i william.

Ovidia. Syns det er et kjempefint jente navn, kjenner en jente som heter

lisa ovidia. Var meget speiellt til å begynne med, men ble vandt til det og syns det er kjempefint nå.

Skrevet

Tusen takk for alle forslag ;o) Masse fine men også masse rare navn...hehe.. Blir spennande å sjå kva vi blir enige om! ;o) Høyrde om ei som heiter Anna Othilie, synes det var kjempe fint, men det trur eg gubben må tygge litt på....Tjihi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...