Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Er det skadelig for emaljen på tennene? Hvor har dere gjort det? Tannlege eller evt. skjønnhetssalong? Hva er best/dårligst? Pris? Ble resultatet bra?
Julie Angelica:) Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Jeg brukte Cosmo White før ferien. 5 behandlinger, og tennene mine er skikkelig hvite:) Den koster 329 kr på Vita, og det er 30 behandlinger i pakka. Denne er ganske ny på markedet. Jeg snakket med tannlegen min om dette, og hun sa det var helt greit så lenge det ikke er snakk om overdreven bruk.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Hvor tett tok du de 5 behandlingene? Må man ikke fortsette med det når man først er startet?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Du må først få en vurdering av tannlegen din om du har hull eller fyllinger som ikke vil tåle en evt. bleking. Det kan de ikke fortelle deg på skjønnhetssalongen, da de ikke er utdannede tannleger/tannpleiere... Om tannlegen mener det er forsvarlig ift tannstatusen din, er det bare til å satse. Jeg hadde foretrukket å gjøre det hos tannlege, da jeg vet om flere som har fått ødelagt tennene hos skjønnhetssalonger og på produkter fra helsekost og TVshop...
Julie Angelica:) Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Jeg tok hver dag i 5 dager. Det anbefales minimum 20 minutter pr gang, eller lenger. Jeg satt en time på kvelden, så i alt 5 klokketimer. Det har man jo alltids tid til, men kanskje greit å være alene, for det er ikke så greit å snakke med det der i munnen;)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Hvorfor skulle ikke hull tåle blekingen da?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 De blir større, emaljen knekker og tannen kan dele seg i to i verste fall...
Julie Angelica:) Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Dette sa ikke tannlegen min noe om, men kanskje hun ikke ville skremme meg.. Jeg blir jo litt betenkt av det dere skriver her. Det har gått bra for min del heldigvis, og det holder seg lenge, så dette er ikke noe man gjør ofte. Det skal holde opp til ett år om man ikke drikker mye kaffe, te eller røyker mye. Da blir det litt billigere enn å ta det hos tannlegen, som i mitt tilfelle skulle ha 3500 kr. Kanskje lurt å gjøre som meg, og snakke med tannlegen først for sikkerhets skyld. Det står på pakken at man skal være forsiktig når man er gravid.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Jeg ville ikke brukt blekemiddel hvis jeg var gravid. Det er jo tross alt ganske sterkt, å man kan svelge noe. Nå er det jo mye man kan kjøpe for å bleike tennene. Det tryggeste er å gå til tannlegen og enten klinikkbleke dem, eller få laget skinner til hjemmebruk. Da får du kjøpt blekemiddel hos tannlegen. Jeg leste en test i et blad en gang, å der opplyste omtrent ingen skjønnhetsalonger om at du burde hatt en sjekk hos tannlegen først. For det SKAL man egentlig.. Som sagt over her.. Hvis du har hull så skal det ikke brukes, å det kan være fyllinger som ikke tar fargen, å resultatet kan bli skuffende. Jeg har selv brukt tannbleking som er kjøpt hos tannlegen, og jeg har laget skinner etter mine tenner. Denne skulle brukes om natta. Jeg fikk veldi ising i tennene de første dagene, men det ga seg. Hva skadene av å bruke bleking på tennene er, er vanskelig å si enda da, siden den er ganske nytt.. Men tror ikke det er mer skadelig enn å drikke mye brus.. Men man skal heller ikke røyke eller drikke drikke med sterke ferger rett etter bleking. Tannhelsesekretær..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 Har akkurat vært hos tannlegen og forhørt meg om dette, fordi jeg har gjort dette en gang tidligere hos tannlegen hvor det var mislykket. Jeg tålte ikke kremen, tannkjøttet hovnet opp og ble skikkelig sårt. Skinnen kan jeg bruke om igjen, men må evt prøve en annen krem. Tannlegen informerte om at de nylig har gått bort fra å anbefale bleking om natta, siden man da ikke har noen kontroll i tilfelle man reagerer på produktet. Bruk det heller om kvelden, i allefall inntil man er sikker på å tåle det. Du skal ikke bruke dette hvis du er gravid eller ammer, fordi det er kjemisk og bivirkningene ikke er kartlagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå