Gå til innhold

Kaslags veg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Korleis veit eg kva slags veg babyen ligg?? Kjenner en hard klump rett over navlen, avogtil litt mot venstre/høgre. Spark/ boks i sidene og avogtil ned mot blæra. Føler at den ligg veldig mykje denne vegen. Er 34 fullgåtte i morgon... Nåken med samme erfaring? Kan men kjenne når babyen har lagt seg med hodet ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også på denne måten (er 33 uker på vei) og var hos jordmor for noen dager siden. Da viste det seg at den harde klumpen rett over navlen var rumpen til prinsen, og at han ligger med hodet ned. Har også mye spark i sidene og mot blæra. Hvis du kjenner helt nede i magen, rett over skambenet, så kan du kanskje kjenne hodet til babyen der (hvis han/hun ligger med hodet ned)...

Skrevet

Kanskje den har lagt seg til rette da???.... ;o) synes det er vansklig å kjenne hodet.... kjenner du det tydelig? skal det vere en hard klump?.... sorry masse spørsmål, men blir jo berre nysjerrig. Over to veker til neste kontroll....

Skrevet

det kan godt hende ja :) jeg synes også det var vanskelig å kjenne hodet, jordmor måtte vise meg hvordan jeg kunne kjenne det (måtte kjenne ganske hardt med begge hendene på hver sin side langt nede på magen). Var en hard klump ja, men ikke like "spiss" som klumpen rundt navlen (rumpa).. men han kan vel fremdeles snu seg igjen, det kan de til uke 36 tror jeg, så krysser fingrene for at han holder seg med hodet ned :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...