Gå til innhold

Ønskebrev fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg skrevet ferdig et ønskebrev for fødselen :-)) Har laget den så oversiktig jeg kan. Har 5 punkter som forteller litt om hvordan jeg ønsker undersøkelser blir gjort, bruk av smertestillende, holdninger til ks dersom det blir nødvendig, klipp av navlestreng, ønsker for far osv. Har tenkt til å printe ut flere stk. pga vaktskifte. Skal føde på Bærum Sykehus.

Til dere som har født før og har levert inn ønskebrev/ hatt fødselssamtaler:

1: Fikk dere mulighet til å diskutere innholdet med jordmor (gjelder selvsagt ikke dere med styrtfødsel o.l.)

2: Hvordan ble det mottatt?

3: Ble ønskene deres tatt hensyn til?

Kjenner at det var godt å skrive dette brevet og få mulighet til å påvirke min egen fødsel :-))) Gleder meg veldig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja i dag ble jeg og ferdig med brevet:)

godt å få d gjordt..jeg hadde styrt fødsel med nr 2..så jeg lurer virkelig på hvordan denne kommer til å ende..

kanskje er d ikke tid til noe av d jeg har skrevet opp hehe..

ønsker veldig å føde i vann denne gang..eller hvertfall være i vannet under åpningen..

Skrevet

Hvilke ting har dere med? Er det formulert som spørsmål-svar? Vil dere evt dele overskriftene deres? Jeg har egentlig skrevet mitt, men det kan nok utdypes...

Skrevet

Jeg fant disse her inne tidligere, noen hadde fått det av sin JM:

1) Hva er viktig for meg at jordmoren vet om meg for å kunne hjelpe meg på en best mulig måte.

2) Hvordan reagerer jeg når jeg blir usikker, engstelig eller redd?

3) Hva trenger jeg for å føle meg trygg sammen med jordmoren?

4) Hvordan ønsker jeg at fødselen min skal være?

5) Hva tenker jeg om ammingen og det å bli mor/far?

Skrevet

Har sendt deg en PM Mummy0808 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...