Gå til innhold

Maser jeg, men ang. fastende blodsukkermåling,

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal ta det i morgen tjue over ni, fra når skal man egentlig faste? Vann, skal man ikke ha det heller i det hele tatt? Burde jo ha ringt legevakta i dag og spurt, men det ble ikke noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg pleier å spise frokost etter jeg har tatt prøver jeg, så jeg drikker bare vann, det er ok:) Jeg har diabetes så det blir noen prøver;)

Du kan jo spise skikkelig kveldsmat i kveld da:D

Lykke til!

Skrevet

Fra du legger deg til du måler.

Skrevet

Du skal faste fra midnatt. Etter første del av prøven skal du sitte der i to timer før siste prøve tas (får ikke spise eller drikke før den siste er tatt). Ta med matpakke du kan spise rett etterpå, da er man rimelig slapp. Lykke til!:)

Skrevet

Hm, skal du ha vanlig blodsukker? Det er glukosebelastningsprøven som er todelt:) Men du skal uansett faste fra midnatt, eller fra du legger deg da;)

Skrevet

Takker for svar. Tror det er bare blodsukkermåling, ikke glukosebelastning. Huff, gruer med veldig, er fryktelig redd for svaret. Aller helst har jeg vel diabetes. Synes det er forferdelig skremmende.

Skrevet

ikke drikk så mye vann heller, faktisk. det fikk jeg beskjed om.... Spiste ingenting fra jeg la meg til prøven var tatt...

Skrevet

Da hopper jeg over det også, mente egentlig at det var sånn også! Knapt så man kan pusse tennene kanskje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...