Gjest Tale30 Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Jeg har kjent masse liv fra uke 18. Er nå i uke 19 og kjenner mindre enn forrige uke. Når er det man skal begynne å ta hensyn til at livstegnene varierer?
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Heldig du er da... var på ordinær ul idag og ble flyttet frem 2 dager, sånn at jeg faktisk er 18+2 idag. Kjenner ikke en dritt! ;( Hmm.. vet ikke, men det er fra uke 28 man skal kjenne liv regelmessig eller noe sånt...
Gjest Tale30 Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Takk for svar Jeg begynte å kjenne det litt ut i uke 18. Det begynte som en slags leamus, så jeg trodde det var det. Så akkurat som luftbobler, så jeg regnet med at det var luft. Men så begynte det å komme små dult, veldig svake, men fortsatt dult. Jordmor mente det var litt tidlig, men jeg er helt sikker på at det er babyen jeg kjenner. Det blir mer når jeg spiser is eller drikker kaldt, og hvis jeg sitter foroverlent slik at det blir press mot magen, da kommer det som oftest en motreaksjon.. Veldig rart, og litt ekkelt må jeg innrømme, selv om det er fint Blandede følelser altså.. Bare vent, det kan skje i hvert øyeblikk
Gjest Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 er så digg kjenner du det på utsiden? det er helt sykt så digg er 19 uker idag (20ifølge BIM) ligger med hendene på magen hele tiden så vidt sambo får kjenne hehe
Gjest Tale30 Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Jeg kjenner det ikke utenpå enda nei Jeg er fortsatt i den fasen at jeg syns det er litt rart og skummelt, samtidig som at jeg syns det er fint. Skrekkblandet fryd. Det er jo første gang jeg har følt noe leve inne i magen min Det er veldig betryggende med livstegn da!
Gjest Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 er merkelig ja tenk at noen bor inni deg hehe.. når knerten viser seg fra utsiden ser det ut som fra alien filmene heheh.. neida. skal ikke skremme deg.. etterhvert så blir det nok bare en godfølelse her om dagen så lurte jeg på hvor mange armer og bein mini egentlig har.. føler h*n er overalt hehe.. har bare en inni der å h*n har bare to bein og to armer, men er en skikkelig vilter krabat
Sunnybeach4gull :) Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Du kjenne liv sinnsykt tili da!! Å æ blir 27 uka på fredag å jm sa at først NU så ska man kjenne bevegelse hvær dag! Så du måkke bli redd så tili om d går dagevis mellom hvær bevegelse :-) ungen e jo liten enda å har masse plass i livmora de til å snu sæ alle veia ;-) Kos dæ!!
Gjest Tale30 Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Takk for svar igjen Ja det er tidlig, og jeg kan jo ta feil, men syns liksom at det er merkelig at jeg kjenner det når jeg drikker kaldt osv. Kjenner det også hvis jeg beveger litt på magen med hånden, da kommer det iksom en respons tilbake Jeg skal ikke bli nervøs.. bare lurte på når man burde bli det
Gjest Tale30 Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Alien.. hihi den hjalp. Det er egentlig akkurat det jeg har tenkt.. de filmene har satt sine preg Men det er jo i så fall en liten alien som kommer til å bli veldig elsket da Litt som ET kanskje
saltogpepper Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Jeg skjønner helt hvor du kommer fra :-) Har det på samme måte selv. Masse liv en uke /dag og helt annerledes /mindre liv neste uke/ dag... Jeg er i uke 22. Snakket med en gynekolog jeg kjenner som sa at det ikke er noe å bekymre seg over - det kjennes forskjellig ut når babyen ligger forskjellige steder og i forskjellige stillinger. Noen ganger sparker den rett mot magen; andre ganger ligger den med ryggen til. Selv innbiller jeg meg også at den kanskje er roligere i perioder hvor den vokser mye? Det er ikke før i uke 28 vi skal bli bekymret hvis vi ikke kjenner noe hver dag.
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 Nå har jeg også kjent liv, er helt sikker! Har kjent små bobler i ca. 10 dager, men vært usikker på om det faktisk var babyen. Men etter en porsjon is med nonstop og peanøtter i kveld, ble det veldig liv inni magen, hehe. Kjenner små dult på innsida ganske langt nedenfor navlen, spesielt når jeg sitter forover. Artig at flere kjenner det på samme måte. Er i 18de uke, ca 17+3, og førstegangs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå