snart mamma 85 Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Vi har en 2 år gammel hund, skikkelig god gutt, venter vårt første barn nå om 4 dager... noen som har råd, tips erfaring med hund og baby, ønsker å beholde hunden så sant det ikke skulle klikke for han,,,
NormaJean Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 nå har jeg ikke hund selv, men min bestevenninne har en staffordshire bullterrier. Da de fikk datteren sin for 2 år siden var hunden 4 år. Den er MEGET godt dressert, de har vært ganske flinke med den hunden fra den var valp med regler som at den ikke får ligge i sofaen og bjeffing og slike ting. da babyen kom lot de den bli kjent med jenta ved å la den snuse og slikke. da babyen lå på sofaen og den vet at der har den ingenting å gjøre så ble det aldri noen problem. de har bare passet på å gi den oppmerksomhet slik at han ikke ble sjalu og vært strenge når det kom til nærkontakt med barnet. Jenta er nå snart 2 år, hunden er kjempe tolmodig med henne, hun har alltid lekt med han, detter over han når hun går og setter seg på han uten at han mukker. Selvfølgelig er nok endel av dette fordi det er en renraset hund med godt lynne og god dressur. de er veldig strenge med hunden da, han får ikke ta seg til rette. tipper han liker jenta fordi når hun ikke vil spise opp brødskiven sin så sniker hun den bort til hunden, hehe
Makko med to små gutter Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Har du noen indikasjoner på at det ikke skulle gå bra da? Jeg hadde tenkt til å hilse skikkelig på bikkja når vi kommer hjem (hvordan er litt avhening av "passeløsning" når tiden er der). Og rett og slett sette bilsetet på gulvet.
Herkules Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Vi har en vilter kosejente av en hund og det har gått helt fint. Vi har vært veldig nøye med å gi henne like mye oppmerksomhet som før og gjestene hilser på henne først så babyen Nå er gutten vår 2 år og de løper til døra begge to om det ringer på. Foreldrene mine hadde hunden når vi kom hjem fra sykehuset. jeg gikk ned til henne og hilste godt. Hadde og så med en gulpeklut fra gutten som hun liktet intenst på. Tok henne så med hjem og hun fikk hilse. De er nå gode venner og jeg kan ikke tenke meg at det vil bli noe problem om dere behandler hunden riktig. Lykke til med nærstående fødsel
snart mamma 85 Skrevet 5. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2008 nei tror det skal gå veldig bra, la hund snuse og slikke, alt er opp til oss, hvordan vi gjør det!!
Trulte76 Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Har ikke hatt hun og baby selv. Men søstern ble sammen med en med hund. Og de var spente på den hunden da de fikk baby. Det hun gjorde var å legge babyen på gulvet da hun kom hjem fra sykehuset og la hunden få lukte på den. Sånn at hunden følte det var hennes baby også på en måte. Ikke beskytte babyen mot hunden, sånn at hunden føler at den ikke får ta del i den nye familie forøkelsen. At hunden får ta del i den visst du skjønner. Da jeg var baby så hadde mamma og pappa en hissig liten hund. Hun var veldig snill med sin famile, men håpløs mot fremmede. Hun måtte godta de. Men da jeg ble født så var det ikke mulig å ha henne lengre. For INGEN utenom familien min kunne være i nærheten av meg Altså hun overbeskyttet meg mot andre mennesker. Så det kan gå den veien også tydeligvis hehe. Men jeg er vokse opp med hunder siden jeg var født av..alltid hatt 2 hunser i hus, og det har alltid gått bra det
Førstespire Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 NormaJean! Ka har d m saken å gjør at d e en renrasa hund?
blomst82 Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Vi tok med bleie som babyen hadde brukt fra sykehuset noen dager før vi dro hjem. Hunden fikk snuse på den. Da vi kom hjem fikk hunden snuse på babyen og gjøre seg kjent. Gikk veldig bra:)
Nattinatta Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Vi kom hjem fra sykehuset i helgen, og hjemme ventet den firbente gogutten vår. Dagen før vi kom hjem hadde samboeren min med seg et teppe babyen hadde sovet på på sykehuset. Han hadde dette i kurven sin og luktet mye på den slik at han ble kjent med lukten. Da vi kom hjem fikk han snuse, men vi hadde grenser siden han ble veldig ivrig. Det er viktig at hunden forstår at han er nederst på rangstigen. Vi påsser på å gi hunden masse oppmerksomhet også slik at han ikke skal bli sjalu. Det har gått veldig fint med oss denne tiden, og blir spennende å følge videre! Hunden vår begynner å venne seg til den nye tilværelsen, og er fortsatt veldig interessert og skal nok passe på babyen, hehe... Han er med på det som skjer!
Tinama Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Så en av dere skrev at de hilste på hunden først,så babyen,for å ikke gjøre hunden sjalu, men man skal alltid hilse på hunden sist,slik at den skjønner at den er nederst på rangsstigen i familien. Hunder har et instinkt som sier at de hele tiden skal kjempe seg oppover på rangsstigen om de ikke får klare beskjeder om hvor de hører hjemme. Om hunden tror den er over babyen på rangstigen,kan dette skape endel konflikter mellom de to... Gi hunden like mye oppmerksomhet som før,så den ikke føler store forskjeller på det området,og la den få ta del i et par stell/bleieskift om den er interessert, la den få snuse på bleie og baby,så pleier det ofte å gå seg til. Lykke til!
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 Tinama: Jeg trodde også man ikke skulle hilse på hunden først, nettopp pga av det du sier. Men når vi var hos dyrlegen og jeg spurte han om noen tips ang vår kommende baby og hunden vår, sa han det var viktig at gjester etc hilste på hunden først og ikke stupte rett ned i barnevogna for å se på den lille. Er spent på hvordan vår kommer til å reagere, siden han bare er 1,4 år og litt ungdomstrassen, men håper det går bra
Tinama Skrevet 6. august 2008 #12 Skrevet 6. august 2008 hmmm.tydeligvis litt delte meninger ang den saken da,ikke godt å vite hva som er best,men det er vel bare til å prøve seg frem! Lykke til
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 6. august 2008 #13 Skrevet 6. august 2008 Ja, helt tydelig Får vel bare som du sier prøve og se hva som fungerer best da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå