Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Jepp, her kommer dagens teiteste spørsmål, hehe.. Hvordan ser din bringebærbladte ut? Synes min var så ulik annen urtete, den henger liksom sammen, var myk og "hvitaktig". Den lukter helt ok, og ser ikke muggen ut på noe måte, men tenkte å høre hvordan deres te ser ut før jeg drikker den. Min er forresten fra Kloster urter, og er te i løsvekt.
Piamin Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Min er i poser og ser ut som all annen te... Når den er løst opp i vann tror jeg den er rød, men det er vanskelig å se siden koppen min er brun oppi...
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Den teen som er i løsvekt ser visst sånn ut ja... jeg trodde min også var muggen, ved første øyekast, men den ser sånn ut... de i poser er helt annerledes, men de har ikke jeg klart å få tak i denne gangen...
minou Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Før jeg lager teen er tebladene grønne, men hvite og litt dunete langs kanten, og delt opp veldig smått slik at de henger litt sammen. Når de koker ser de mer ut som hvilken som helst annen te eller urtete (bortsett fra at den fremdeles er grønn, da. ikke svart, slik som te fra ordentlige te-busker:-) Avkoket er rødbrunt. Litt rødere enn f.eks. earl grey. Med ltt sukker (ca 2 ts pr liter te) og sitron blir det en skikkelig god iste:-)
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 5. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2008 Takk for svar! Da har jeg laget og smakt min første kopp, var faktisk ganske god!
Piamin Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Jeg drikker min med litt honning oppi, jeg... Synes den er kjempegod! Fikk dere noen restriksjoner om hvor mye dere får drikke av den? Har hatt en god del kynnere idag, ganske kraftige og lengre ned, liksom... Også har det blitt pliktsex for å hjelpe til med modning av mormunnen Juhu! Satser på at jeg får henne litt før termin, jeg! Det er jo så mange som går over så noen må jo få før også! Fredag, da kommer hun!
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 5. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2008 Hehe, satser på fredag jeg og! Selv om det egentlig er litt tidlig (termin 8/9) er det da 14 dager siden slimproppen begynte å gå. Er en del pliktsex her og for å hjelpe modningen, skal til jordmor imorgen så blir spennende å se! På min pakke står det 3-4 kopper daglig f.o.m en mnd før termin, men siden jeg tar kapsler i itllegg kommer jeg nok bare til å drikke 1-2 kopper om dagen, som de anbefaler før man er kommet så langt.
Piamin Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Jordmor sier nemlig til meg at det er bare å hive innpå, men når jeg nevnte for henne at det står max 3 kopper om dagen på min lurte hun på hvorfor?? Man tisser ut det som er til overs mener hun. Kanskje jeg smeller nedpå en kopp til - den er jo veldig god! Hvor mye får du i deg pr kopp av din te?
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 5. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. august 2008 Hmm. Vet faktisk ikke hvor mye te det blir, bruker ca 1-2 teskjeer til en kopp. Sprøtt, men innbiller meg at jeg har hatt MYE mer kynnere den siste halvtimen, vanligvis kommer de kun når jeg går... Spennende!
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 5. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. august 2008 Dette er virkelig sprøtt, men nå har jeg hatt nesten sammenhengene skikkelig ubehagelige kynnere, nedpress og mensmurringer siden jeg drakk teen. Og sambo mente magen hadde sunket i løpet av dagen uten å bli spurt om det! Merkelig! Ta en kopp til og se om det blir fødsel? hehe...
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 5. august 2008 #12 Skrevet 5. august 2008 Kjøpte også denne teen idag, men jeg synes den smaker FÆLT! Prøver med søtningsmiddel i nå. Usj..
Piamin Skrevet 5. august 2008 #13 Skrevet 5. august 2008 Ha i litt honning! Da synes jeg det blei bra! Har masse kynnere idag, hardere enn vanlig. Er øm nederst i magen... Og lillemor er liksom stillere enn vanlig... KLAR JEG NÅ!
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 5. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 5. august 2008 Akkurat sånn jeg og har det idag! Men legg til nedpress og menssmerter i tillegg. Spennende!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 5. august 2008 #15 Skrevet 5. august 2008 Gikk greit med søtningsmiddel Honning bør jeg vel holde meg unna mtp svangerskapsdia. Er bare 36 uker jeg så vil jo ikke at fødselen skal starte, men kan gjerne begynne å modnes. Tar 3 kapsler morgen og kveld, bør kanskje holde meg til 1 kopp te om dagen da? Er det noe øvre grense for inntak?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå