Gå til innhold

Naboen spurte om barna var dumme i hodet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har trampoline i hagen. Den brukes ikke så mye, men en gang iblant har vi besøk av noen større fettere og kusiner, og den brukes da mye og ganske høylytt. Naboen vår (som bygget nytt hus helt oppi oss) kommer ut i 20-tiden og skriker at nå må det bli stille, for han ser på tv (det er et ektepar i 60-årene som bor der). Barna kommer løpende til meg og forteller dette, men jeg sier at de skal fortsette å leke. De bråkte ikke noe vanvittig. Vi hadde lagt lillesøster, som har vindu ut mot hagen, og hun sov like fint. Etter en stund kommer han ut og banner og sverter, sier at barna er dumme i hodet, og at han skal ringe politiet.

For en utrolig fjott. Hadde han i det minste kommet og klaget til MEG, så kunne jeg prøvd å respektere ham litt :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har sikkert aldri vært barn selv han da. eller så har han ikke barn så han har blitt vandt til barnelek og skrål.

Kl 20.00. er ikke jo ikke da det skal være stille engang. Hadde det vært kl 22-23.00 så hadde jeg skjønt det, for at man skulle på jobb dagen etter, men kl 20.00.

Åsså å klage på at han ikke hørte tv. han får sette opp volumet sitt på tv'n da.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en prat med han i dag.

Skrevet

Hadde klokken vært over 22, så greit nok.

Men kl. 20 har folk fremdeles lov til å bråke, så han kan egentlig bare drite og dra. Be han ringe politiet!! De hadde ikke gjort noenting. De er ikke ulovlig med barnerop så tidlig om kvelden.

Skrevet

Hva har det med saken å gjøre at de"som bygget nytt hus helt oppi oss" ? De bygget vel huset på sin eiendom innen for de retningslinjer som er gitt.

Om dere har sikkerhetsnett og ungene kun er 1 om gangen på kan de selvfølgelig leke der etter kl.20.00, men det er lov å vise hennsyn til omgivelsene sine og ikke tenke på at dere er de eneste som eier hus der.

Skrevet

Til anonym 15.04

Du virker som en person som kunne ha funnet på å gå ut å klage for noe sånnt. Kan da for faen leker der selv om man er flere enn 1 unge og klokka er mer enn 20.00

Skrevet

Huset vårt har stått der i 30 år, huset hans i 3 år. Han hadde en stor tomt, men valgte å legge huset sitt helt oppi vårt, rett ved der barna leker. Da mener jeg at han bør ta litt av ansvaret for at det kan komme naturlige lekelyder fra glade barn.

Og du, anonyme 15:04, kan nok likne på eventuelle barn som han kan ha. Fullstendig gledesdrept.

Skrevet

Jeg synes ikke at man skal si ifra på den måten, men jeg synes det må være lov til å si ifra hvis man gjerne vil ha litt fred og or på kvelden!

For de som ikke har barn selv, så kan det være ganske slitsomt med ungestøy sent og tidlig, og det synes jeg vi som har barn bør respektere!

Synes forøvrig det ikke var riktig at deg å be barna gå ut og leke etter at naboen hadde snakket til dem. Måten du håndterte det på kan fort føre til at ungene dine ikke respekterer sine omgivelser. Synes heller du burde gå bort til naboen og ta en prat. Husk at dere sikkert skal være naboer noen år, greit med godt forholdt til naboen!?

Ja, det var MIN mening!

Skrevet

Merkelig at andre ikke skal få ha en annen mening uten at det skal bli slengt dritt! Ikke anonym 15:04

Skrevet

Anonym 15:04 var den som begynte å slenge dritt, og da er det vanlig her inne at folk svarer med samme mynt :-)

Skrevet

Det var da voldsomt til reaksjon når man ikke var enig med deg HI.

Og sikkerhetsreglene for trampolien er: sikkerhetsnett og en person på om gangen. Men du bryr deg kanskje ikke om det heller?

Skrevet

Takk for saklig innlegg, selv om du ikke har samme mening som meg :-)

Litt av poenget var nettopp det at det sjeldent bråkes derfra, men når vi da en sjelden gang har besøk og det blir litt bråk der, så kommer han ut og skjeller ut barna. Jeg forklarte det til barna, og sa at det kunne ikke HAN bestemme, om de skulle få leke i hagen VÅR eller ikke. Og de bråkte ikke så vanvittig, bare vanlige lekelyder.

Synes du det er rettferdig at tantebarna mine sine hjemme og tenker at det er kjedelig å besøke tante, for vi kan ikke leke i hagen hennes. Da kommer bare den sure gamle mannen ut og kjefter på oss.

Nei, jeg synes naboen er svært urimelig.

Skrevet

Vi hopper flere om gangen, men kun de som er på samme størrelse. Det eneste som er strengt forbudt hos oss er å ta salto, eller hoppe med rygg- eller magelanding. Men vi har selvfølgelig sikkerhetsnett.

Skrevet

Ok, man da synes jeg dere bør snakke med naboen om det. Ikke spes hyggelig for ungene dine heller at han skriker til dem. Prøv å lage en avtale som dere alle kan leve med. Han er sikkert hyggelig, innerst inne;o)

Skrevet

Han trengte jo ikke snakke sånn til barna dine uansett. Det er pga sånne folk jeg har fordommer mot eldre mennesker:p

Skrevet

hihi....så festelig...da har barna dine lært en lekse om gamle grinete gubber...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...