Plutseliten :) Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Minstemann er en driftig liten kar som stadig har små prosjekter. Idag var det å flytte div fra badet og ut i gangen. Han snublet på vei inn, og på den terskelen er den noen små spiker som stadig glir ut. Jeg var inne på badet akkurat da,og han hylte som besatt og trakk bena oppunder seg. Han er en tøff liten fyr som tåler en smell,men jeg skjønte at dette var ille sånn som han skrek. Fikk roet han ned,og så under lunsjen smalt han koppen sin mot munnen og kløyvet leppen som silblødde. Da var det på tide med bleieskift og soving...... Så ser jeg da jeg tar av buksen at den er gjennomtrukket av blod på hele det ene benet.Kneet hans har en stor bit hud flerret av samt et digert hematom.... Ikke rart han hylte lille vennen... Nå sover han og jeg har myyyyyye klesvask med blodsøl. Vi satser på at resten av dagen ikke blir så vond Ja til hjelm med visir og knebeskyttere )))
iznogood Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Å uff! Det var en uheldig formiddag. Går det greit med ham nå, da? Særlig det med kneet hørtes veldig vondt ut. Tro du meg - det blir ikke noe lettere når sånne små tøffinger vokser til... Hvor jeg står og går har jeg med pyrisept og plaster. Her er det mellomsten på 3 år som er sånn supertøffing og jeg har kvalmen i halsen stadig vekk. Da han løp naken i tettvokst enebærkratt i sommer med kommentaren, au - det er busker! For så å rutsje nedover et svaberg dekket med rur (han var flådd fra skulder til lårene) - au, jeg landet i sjøen! Jeg må bare si jeg føler med deg og tøffingen din :-) Vi har albu-, kne- og leggbeskyttere - samt hjelm mye fremme i dette huset :-)
Plutseliten :) Skrevet 5. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2008 Han har vondt,og sov bare 45 min formiddagshvil..og gråt da jeg satte han ned på gulvet. Har tatt på han en myk vid bukse...for plaster vil han ikke ha på. Det er blodig og blått...men er nok mye bedre i morgen En annen ting som plager han er spising...middagsmat. 3 dager på rad nå,har han vært sulten...spist opp alt som han pleier,så går det et par tre minutter så kaster han opp alt sammen igjen....hmmm....merkelige saker.Og det er kun middagen,ikke grøt,frukt eller brød. Noen med forslag??
iznogood Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Å, stakkers både ham og deg! Det der hørtes spesielt vondt ut! Er det biter i middagen som han bare svelger hele som gjør dette, tror du?
Maud Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Uff da, lillegutten din. Han var jammen uheldig i dag. Det med oppkast av middag hørtes heller ikke så bra ut. Har du byttet middagstype i det siste? Noe han reagerer på eller spiser han så fort at magen får "sjokk"? Synes forresten iznogoods lille fyr også høres ut som en tøffing. Særlig det med å ake naken på et berg fullt av rur fikk det til å krympe seg i meg...
Plutseliten :) Skrevet 5. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2008 Ja, det er biter i middagen,som han svelger hele.De er jo små og de er myke. Vi trener på å tygge Vi har ikke byttet type mat...og han spiser akkurat det samme og like fort/sakte. Glass med fiskegrateng,fiskegryte,lasagne,biff stroganoff osv...og maten som vi spiser om det er mat som passer for liten gutt. Han setter ofte i halsen...og brekker seg...av mye forskjellig mat,men aldri kastet opp. Men disse tre dagene har ikke det skjedd,ikke med middagen heller...han har tygget litt og svelget rett ned...så går det liten stund,så kommer alt opp som en sprut....brekker seg og brekker seg.. Vi prøver annen mat i morgen.....om det skjer flere ganger snakker jeg litt med barnelegen....det kan jo tenkes han vokser og forandrer seg inni også ) Iznogoods gutt er en skikkelig liten tøffing..hehe..gjennom busk og kratt og ake naken på svaberg..uff..jeg hadde fått bekymringsmagesår av¨mindre
Trollmora Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Herligheten for tøffinger, Plutseliten og Iznogood! Ake på svaberg og verandalepper ( Fikk et tips av en mor en gang om alltid ha 2-3 små plaster i lommeboken. Det har jeg fulgt og det må stadig legges inn nye. Ikke alltid de slår seg på "hjemmebane" rett i nærheten av plasterdepotet )
Mariamin Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Det var tøffe, uheldige gutter ja.. Det var et kjempegodt tips, Trollmora, og ha plaster i lommeboken. Jeg har selv en liten "uheldigper" som til stadighet hyler etter plaster..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå