Gå til innhold

hvordan var fødsel nummer 2 for dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

gikk det fortere kom 2 mann føre tiden??fortell litt håssen det var venter nummer 2.så jeg lurer litt...har en sønn på 18 månder han blei jeg satt i gang med i uke 37 på grunn av blodpropp...håper ikke jeg blir satt i gang denne gangen hadde sterke rirer i ett i 6 timer...fy å vondt ingen bedøvelse fikk jeg heller på grunn av sprøytene jeg gikk på....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nummer en startet riene av seg selv 4 dager over terminen. Etter 4 veldig intense timer var jenta ute.

Med nummer to tok dem vannet 13 dager over terminen, for å se om det skjedde noe da. (hadde ingen rier og 1,5 cm åpning, noe jeg hadde hatt en god stund.) Halvannen super intens time senere var gutten ute!!

Skjønnte egentlig ikke så mye jeg da.-)

Håper jeg slipper å gå over denne gangen....

Skrevet

hadde ikke en god opplevelse med nr 1..fødseln varte bare 4 timer..men de var intense ..

med nr 2 har jeg en kjempegod opplevelse,,varte i 1.5 time,men følte jeg visste mer å var tryggere på d som skulle skje..

Skrevet

Hei!

Eg fikk min første datter i -99, 10 dager på overtid ble fødselen satt i gang, forventningene var store men lite skjedde...det var piller og drypp og vondt i tillegg til at eg var fullstendig underernært på søvn, tok vel sånn ca halvannet døgn å få tulla ut, ikke noe drømmefødsel kan du si. Men jenta var selvfølgelig helt perfekt:)

Jente nr 2 kom året etterpå (-00), vannet gikk kl 24 natt til termindatoen, riene begynte i 02.30 tiden og 05.30 var tøtta ute:) DRØMMEFØDSEL!!

Nå kommer etterpåklatten i september og eg hååååååper eg slipper noe igangsetting, at ting går av seg selv og at fødselen blir mere som min fødsel nr 2:)

Skrevet

Hadde en veldig "normal" fødsel med nr 1, riene startet på morgenen og ble sterkere utover dagen, dro på føden på kvelden og jenta var ute kl 3 på natta. Ingen komplikasjoner. Fødselen var hverken rask eller langtekkelig.

Nr 2 startet med 2 døgn med masrier, så og si uten effekt. Fikk en eller annen sprøyte i beinet som enten gjorde at jeg sovnet og riene dabbet av eller så satt det ordentlig igang. Det ble sistnevnte og da var hun ute på 4t. Hadde ingen kontroll og var ufattelig sliten. Men alt gikk jo greit forsåvidt for det.

Så blir spennende med nr 3;)

Skrevet

Hei.Jeg venter også nr 2 og går på klexane pga tidligere blodpropp etter en operasjon.Hadde håper på å få epidural denne gangen også men er det sånn at jeg ikke kan få det pga klexane sprøytene?

Skrevet

hei på du en lillbror i magen..

jeg vet ikke håssen det er med de sprøytene jeg går på fragmin sprøyterog da fikk jeg ikke epudral...så det burde du ta opp med jordmor eller lege før du skal føde det skal jeg..for jeg vill ha det viss jeg kan...bare å spørre viss det er noe er morro å høre andre si håssen det er å føde nummer to selv om vi er ulike alle sammen...klem

Skrevet

nei. gikk over tiden med nr 2 og fødselen var verre enn med nr 1 ( 5 døgn og 12 timer) det tok 37 timer med nr 2 .

Skrevet

hei

med første mann begynte eg å blø i 17 tida dagen før termin...riene starta i 22 tida samme kveld..men tok seg aldri opp...jenta kom kl 21.13 termin dagen...altså kvelden etterpå...så tok 29 timer...

2.mann vakna eg med rier kl 02.15...og guten var ute kl 08.43....så tok 6,5 time...

no med 3 mann vakna eg kl 03...og guten var ute 09.52...så tok 6 timer og 50 minutt....

Skrevet

1. fødselen startet kl. 00.30 som lyn fra klar himmel med rier hvert 5 min. og økte hyppigt på. ca kl. 06 tok jordmor vannet og raskt etter begynte pressriene og hun var ute kl. 0630 på termin dagen. 6 t Revnet litt :(

2.fødselen startet 0230 tiden med sterke kynnere som viste seg å være rier. Riene varte i ca 1 min og så 1-2 min pause så det var intenst.

Kom på føden og fikk knapt tid til å finne ut at han lå i seteleie. Jordmor tok vannet ca 0610 og i det jeg kjente trykketrang fant de ut at stumpen lå først. I hu og hast inn på ny fødestue og bare noen press så var han ute kl 0640. På mens terminen men 18 dager før ul termin. ca 4 t og ingen rift :)

Denne gangen håper jeg å rekke frem i god tid, slippe å føde i bilen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...