Den drygaste Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 det ringte en dame til meg og spurte etter hege og jeg forklarte henne at da var hun kommet feil, og vet du hva hun presterte å spørre meg om??? om jeg ville ta en vakt!! og da har hun ringt feil!!! HUN SPURTE EN VILL FREMMED OM Å TA EN VAKT PÅ ET SYKEHJEM!!!! Jeg jobbet der hvor den avdelingen holdt til før, men det visste ikke damen i tlf! HER JOBBER OG SLITER MAN GJENNOM HELE LIVET, OG NÅR MAN BLIR GAMMEL OG SYK SÅ ER MAN IKKE VATTEN VERD???? Nei dette holder ikke mål! Jeg ringte rett til min mor som jobber der oppe og forklarte henne alt og hun ble ikke en gang sjokkert. hun sa bare at "ingenting forundrer meg der oppe lenger!" men hun skulle ta det med ledelsen og hvis ikke de gjør noe med saken går jeg til avisen!
___ Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Du er sikker på at det ikke var en fleip da? Jeg kunne godt funnet på å si noe sånt om jeg hadde ringt feil.
Den drygaste Skrevet 5. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2008 nei dette var ramme alvor!!! ingen spøk! hun nærmest tryglet meg!
Gjest Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Er slett ikke sjokkert overhode, tror det er endel desperasjon ute å går pga mangel på hender i eldreomsorgen visse steder. Ei jeg kjenner sa at det er like før postbudet får spørsmål om å ta i et tak visse dager...og endel renholdere tar snart like mye stell som hjelpepleierene....
Den drygaste Skrevet 5. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2008 det er så uansvarlig!! bare fordi at kommunen ikke har penger til å drive det andre stedet flytter de demente pasienter til et annet sted for ni uker og ringer villt fremmede personer til å ta vare på de. jeg skal aldri bli gammel!!!
Lillesnuppis Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Jeg var på ett sykehjem her i oslo for noen år siden for å høre om det var mulighet for meg å få noen vakter som ekstrahjelp. Hadde ikke noen arfaring med det. Da ble jeg spurt om når jeg kunne begynne. Å jeg sa jeg kunne begynne når som helst. Endte med at fikk hente meg tøy og begynne dagen etter kl 07.00 på opplæring i 3 dager. Har aldri jobba så mye som da jeg jobba der. Dem trengte sårt flere folk.
du og jeg og vi to Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Det er krisetider i norsk helsevesen, og jeg kan kjenne igjen desperasjonen hennes. Jeg ville aldri ha gått så langt, men m å innrømme at jeg til og med har tenkt på å få inn mannen min på de verste dagene bare for å få noen ekstra hender. Forsvarer ikke at hun faktisk spurte deg, men sier bare at det jammen ikke er lett for de som skal få tak i folk.
Den drygaste Skrevet 5. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. august 2008 ja sånn sett er det greit nok, men å ringe villt fremmede om de kan ta en vakt er horribelt, de kunne ikke vite om jeg har fått opplæring. Jeg blåser i om det er lite folk, de har egentlig nok folk, men vil ikke at noen skal gå 100 % og da er de begynt å bare gamble med liv og helse til disse stakkars stakkars menneskene!
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Er ikke sjokkert over å høre det jeg egentlig. Sykehjemmene og helse Norge sliter big time i feriene. Veldig ofte fordi sommervikarene har enormt dårlig arbeidsmoral, og krever jagu å ha ferie i fellesferier, og sykemelder seg så fort de får sjangsen. En jeg kjenner jobbet ble oppringt her om dagen når vi var sammen, og spurt om å jobbe på et sted, med en psykriatrisk pasient. Aldri jobbet der før, måtte få veiforklaring og skulle jobbe med en skjermet pasient. De fikk nr. hans av en som jobbet der. Det er krise. Det er tross alt bedre med en som faktisk KAN elementære ting enn at de vanskjøtes.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Sjokkerer ikke meg egentlig.. Selv jobber jeg i hjemmesykepleien,og til tider har det vært sånn krise der at man nesten henter folk rett fra gata...Du skulle sett enkelte av de som fikk prøve seg,noen trengte nesten hjelp selv:-/
Gjest Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 De skal vel være der litt lenger enn ni uker nå? Syns jeg hørte noe om det.. Og egentlig mest sannsynlig blir de ikke flyttet tilbake.. Trist men sant.. Jeg skulle på jobbintervju der i nærheten en plass men følte det ikke var noe intervju. De spurte når jeg kunne begynne og etter 2 min satt jeg med vakter jeg skulle ta i sommer.. Nå har jeg erfaring, men ser jo at det er en del uten erfaring rundt omkring. Og sier som deg hi, jeg vil ikke bli gammel :s Men håper alt ordner seg etterhvert.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå