grolla Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Har bestemt meg for å kjøpe nytt egnet bæreutstyr. Har bæremeis som vil bli brukt etter hvert, og Babybjørn som er i bruk nå. Ønsker nå en form for sele som jeg kan bruke frem til tre års alder, og har tittet på mei tai, men skjønner ikke forskjellen på de ulike modellene... Skal i hovedsak brukes ute på tur. Finnes det beskyttelsestrekk til disse? Kjøpte et slik til Babybjørn, kan kanskje bruke det på en av de andre typene. Hva er best til mitt bruk: turer i skogen i all slags vær frem til barnet er rundt tre år?
Gjest Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Ville valgt Mei Tai. Tror det er mye det samme hvilken type du velger, eneste store forskjellen er vel at noen er laget for babyer opp til ca 1-1,5 år og noen for småbarn opp til 3-4 år. Jeg har vært på skogstur med minstemann i Mei Tai (hjemmesydd, det er faktisk utrolig enkelt å sy) og synes det var veldig praktisk og behagelig. Vekten av barnet blir så gjevnt fordelt at man ikke merker tyngden så godt. Et barn på 3 år vil nok helst gå selv en god del av tiden, men man kan sikkert bære det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå