Gå til innhold

Noen fra Trondheim her?


Værinne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har termin 10. april, så da er vi ganske tett :) Har du barn fra før eller er dette ditt første? Dette er første gang jeg er gravid. Skal til legen i uke 9, der blir spennende! Vet du om man må få helsekort for gravide før man kan ringe å skaffe seg jordmor. Er så bekymret for å ikke få jordmor, da det er mange om beinet, og har hørt ulike historier om folk som ikke har fått jm. Har du skaffet deg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har en gutt på 1 1/2 år :) Jeg skal til legen i uke 10 første gang. Sist jeg gikk gravid fikk jeg helsekortet hos legen da jeg var hos han første gang. Ja, det er vanskelig å få jormor her i byen. Sist fikk jeg ikke gjennom kommunen, prøvde flere ganger, men da var det ei privat ei på solsiden som tok i mot oss som ikke hadde fått komunalt (gratis). Men, ho la ned like før fødselen min. Ho var veldig trivelig.

 

Jeg skal ringe kommunen i dag for å høre om jordmor. Håper det ordner seg. Er jo så kjekt å gå til ei jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Trondheim jeg også... eller hvertfall liker å si at jeg er her fra, er sånn egentlig fra Malvik:) Jeg har termin rundt 14. april! Har fra før en skjønn liten gutt på 8 måneder! Ble gravid litt fortere enn planlagt. Men helt fantastisk å gå gravid igjen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare fortelle alle trondheimsdamer at de på helsestasjonen anbefalte alle å ringe og sikre seg jordmor så tidlig som mulig. Jeg ringte idag ( er 5 uker på vei), og de sa det var kjempebra at jeg ringte så tidlig! Jeg er bare glad jeg fikk jordmor :) Så det er bare å ringe, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg er fra like utenfor Trondheim. :) Jeg går til fastlegen og sykehuset for sjekk. Slik at jeg føler at jeg ikke trenger jordmor. Dessuten kan jeg komme innom helsestasjonen når jeg vil. Har tre flotte jordmødre der. Har to gutter fra før. Termin er foreløbig 4.april. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Trondheim, ja! Trodde det her kom til å ta lang tid å få til, men jammen tok det bare to måneder.. Hjelpes! Avsluttende eksamen og ferdigutdannet til våren, og plutselig ser det ut som jeg får en liten en i april. Kan få nerver av mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Termin ca. 17 April. Ikke vært til lege enda men har "sikret meg" jordmor, tok kontakt med helsestasjonen med en gang jeg fant ut man må være tidlig ute,.

 

Har fra før ei datter født nov. 1998 som gleder seg enormt til å bli storesøster. Skulle gjerne blitt gravis før men tok tid denne gangen men etter 25mnd med prøving og feiling ble det blink og min samboer er utrolig stolt og gleder seg til å bli pappa for første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg er fra Trondheim, bor på Heimdal. Har termin ca. 21.april tror jeg, har ikke vært hos legen enda. Er gravid for første gang, og det gikk på første forsøk. Litt skummelt, men vi gleder oss veldig! :)

 

Har ringt til helsestasjonen, men vet ikke når jeg får komme inn enda. Noen som har fått jordmor som bor i samme området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra øst-trondheim, og har fått brev fra jordmor-tjenesten om felles-samling 1.okt for gravide med termin i april.

Det gikk 2-3 uker fra jeg ringte, til jeg fikk brev med innkalling:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er bor i Trondheim sør. Ringte jordmor med en gang jeg visste om graviditeten og har blitt innkalt til samling 14. oktober sammen med andre aprilmødre fra distriktet. Vi er også gravide for første gang og klarte det på første forsøk. Har termin 17. april tror jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle blivende April-mammaer i Trondheim!

 

Jeg er opprinnelig fra nordland, men bosatt i bartebyen:) Jeg er gravid for første gang, og har termin ca 10.April. Ringte også og bestilte jordmortime tidlig, og skal på fellessamling 1.okt. Spennende!

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...