Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Noen flere her inne som er på overtid nå? Selv er jeg -6 dager idag, og ganske drittlei av den store magen!
*Tyttebæret* Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 -4 og leeeeeei ja! + litt bekymret for om babyen har så godt av å ligge så lenge inni der.. har en mamma som gikk fa 14-21 dager over..tenkte jeg skulle ringe og prøve å få en time til overtidskontroll på sykehuset..
Gjest Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 JAAA. -5 i dag. Kjempelei.. skal på overtidsvurdering på fredag da, men håper inderlig noe skjer innen den tid. Ble satt i gang sist 14 dager etter termin og håpte å slippe det denne gangen.
Asobi Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Ja, er 2 dager over termin. Det er ikke akkurat mye, men føles allikevel som en EVIGHET. Har dere noen tegn på at det er noe på gang? Jeg følte meg nemlig mer fødeklar for 2 uker siden enn jeg gjør i dag. Har mistet troen litt....;( Fikk vite at jeg har moden livmorhals og den er avflatet, men slik kan jeg sikkert gå en uke til. Sukk;( Hva gjør dere for å få tiden til å gå?
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 5. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2008 Livmorhalsen min var nesten avflatet for ca 4 uker siden den, så derfor er jeg ekstra lei! hehe..Har hatt smerter i ukesvis, og det murrer og verker og stikker og har mange kynnere og andre sammentrekninger..Men det skjer liksom ikke noe mer..Skal til legen igjen på torsdag, og hvis ikke noe har skjedd til da, så skal jeg be om en overtidsstime på sykehuset. Da er jeg -8.. For å få tiden til å gå..hmm..Hva med å bake brød du kan fryse ned, shine hjemmet så det er rent og pent til fødselen starter, lese ei god bok? Alt du ikke kommer til å få tid til som mamma egentlig=) Jeg daffer rundt usminka i shorts og singlet, fordi jeg synes det er så varmt - selv om det regner og er kjølig ute=) Sover så lenge jeg vil..
Asobi Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Da skjønner jeg at du er skikkelig lei. Ble litt glad da legen sa at livmorhalsen var avflatet, men etter å ha lest litt skjønner jeg at det ikke er mye å rope hurra for. Har også masse kynnere og stikkinger som ikke fører til noe. Irriterende. Det er vel bare å være tålmodig. Kremt. Ikke så lett. Har begynt på en veldig bra bok i dag, så da håper jeg det skal ta litt oppmerksomhet. Lykke til videre;)
Pusejinta Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Hei:) Jeg er 16 dager.. Bare venter og venter på at den lille skal komme Gleder meg sånn
Pusejinta Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Jeg skal på overtidskontroll på sykehuset på torsdag... Noen som vet hva som skjer hvis livmorhalsen er helt moden eller ei?? Blir man evnt satt igang hvis den er moden??
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 5. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. august 2008 Nå kjenner ikke jeg reglene for igangsettelse, og det er vel ulikt fra sted til sted, men jeg vil anta at du blir satt igang siden du er såpass mye over tiden. I min kommune blir man vel satt igang etter 12-13 dager tror jeg..
JordbærMamma Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Er også -6 dager idag... Jenta er beregna til å være ganske stor og hun ligger i seteleie, så blir heldigvis satt i gang på torsdag om det ikke har skjedd noe til da. Var veeeeldig sikker på å få litt tidlig denne gangen, siden sønnen min på 3 var født på termin uten at jeg kjente en eneste kynner på forhånd, denne gangen har jeg hatt masse murringer og kynnere, og var moden - avflata og 2 cm åpning da jeg var på kontroll en uke før termin... Men det hjelper visst ingenting, sitter her enda.... Kjeeeedelig med overtid altså, hadde tre bekjente med termin i uken etter meg nå, alle sammen fikk sin lille før min termin... Blæh. Men er selvsagt godt å vite at det uansett snart er over!
Juliaug Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 Jeg er en dag på overtid i dag, og er allerde rastløs. Venner og familie har ringt hvar dag i ukevis allerede, enda jeg sier at de skal få info så fort det skjer noe. Samboeren min er tilbake på jobb igjen nå etter ferien, og fra og med i morgen skal han bo 2 timer unna på hotell (pga jobb). Ikke akkurat veldig praktisk etter forholdene...
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 5. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 5. august 2008 Juliaug: Kjenner til den nedrigningen til alle døgnets tider ja..Kjekt at folkl bryr seg, absolutt, men når alle ringer/sender sms hele tiden, blir jeg litt irritert. Skjønner at folk jeg ikke normalt prater så veldig ofte med er nyskjerrige, men familie og venner VET jo at vi sier ifra når noe har skjedd liksom. Men det går liksom ikke inn hos mange..Kan jo være at jeg fikk igår uten å si ifra?? Og alle kommentarene da.."går du her ennå med magen?" "har ikke du født ENNÅ???" osv osv osv osv.. Bare å få ut frustrasjonen jenter, var hovedpoenget med denne tråden=) Selvsagt i tillegg til at vi kan prate om bekymringer eller andre ting vi tenker på..Er ikke bare å bare å gå på overtid..Verken fysisk eller psykisk!
2 fine små Skrevet 5. august 2008 #13 Skrevet 5. august 2008 Jeg er ikke overtidig i ordets rette forstand, men 8 dager over UL termin. Regner vi min egen menstermin, saa er jeg 18 dager over , og DET er jo overtidig. Men vi har en plan, jeg foelges tett og babyen har det bra. Den er ca 3500 gram saa ikke noe stress str messig. Blir satt i gang mot slutten av uken dersom intet skjer. Hadde jo virkelig haapet paa naturlig start denne gangen, og var superoptimistisk forrige uke med slimproppen som loesnet, men den bare fortsatte aa loesne og har gjort det hele helgen. Merker at det gaar mot slutten, men i ok form, om enn litt mindre ute og flyr paa ting, det skal sies... Gaar litt mer inn i meg selv og blir litt introvert kjenner jeg, det er ogsaa et foedetegn tror jeg. Heftigere og heftigere kynnere eller smaarier paa nettene, saa det kan uansett ikke vaere langt unna. Siden man respekterer min egen menstermin litt naa, saa regner man meg som 43 uker fredag (da vil jeg ogsaa vaere paa overtid i henhold til ULtermin) og da skal jeg igangsettes.... =o) Saa baby til helgen senest her. Gleder meg. Lykke til alle andre.
mamma_til_2_m_junispire Skrevet 5. august 2008 #14 Skrevet 5. august 2008 er på psykisk overtid, ikke at det gjelder, men har jo ikke gått tiden ut før liksom guttungen kom 29 dager før tiden, men pønimora vår klorer seg fast!! 26 dager igjen nå, så tre dager "overtid" ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå