*shehasmyheart* Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Har jeg misforstått tro...? En har 3 dager med eller uten lønn for tilvenning? Ringte arb.tilsynet, men finnes ikke en lov på det sa han... Noen som vet?
winneboo Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Jeg fikk ikke lønn for de dagene. Det er vel opp til arbeidsgiver regner jeg med.
*shehasmyheart* Skrevet 5. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2008 Ok:) Helt greit at jeg ikke får lønn. Det spiller ingen rolle. Bare jeg vet at det "lov" å ta de. Hvis du skjønner....?
winneboo Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Jupp Hadde selv tatt imot med glede. Men man er jo ikke borte fulle tre arbeidsdager. Første dagen var vi der i 3-4 timer sammen, så dro vi hjem. Andre dagen var jeg der med henne i ca 1 time å så dro jeg et par timer å så kom jeg tilbake. Tredje dagen var jeg også der med henne, kanskje et kvarter eller noe å så dro jeg på jobben resten av dagen. Her gikk tilvenningen veldig lett, men så hadde hun vært hos dagmamma i 1 år før barnehagestart, så hun var vant med at jeg kom og gikk for å gå på jobb.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Det er nok opp til hver arbgiver... Jeg har rett på to dager med lønn og en dag uten lønn. Mannen hadde visst bare rett på en dag med lønn... Hvor mange dager man har rett på i forhold til barnehagetilvenning aner jeg ikke...
___ Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Om og hvordan man kan få fri ved tilvenning til barnehage er så vidt jeg vet bare regulert i tariffavtalen og kan derfor variere mye fra bedrift til bedrift. Det offentlige har ofte gode ordninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå