hrmpf Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Er det sånn at det bør kokes rett før det skal brukes, eller kan jeg f.eks gjøre klar å koke tutter, ammeskjold og sånt nå før bebisen kommer?
Let's hear it for the boys! Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Det kommer vel helt an på hvor du har tenkt å oppbevare det. Blir det stående for lenge, blir det jo dekket med masse støv, evt. annen "dritt."
C@milla *EMIL* Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Sitter å tenker på dette jeg også. Har kjøpt meg pumpe, men fikk beskjed av søs å være litt forsiktig med kokinga, da hennes sprakk da hun kokte. Hva gjør dere med pumpa? Koker ofte, eller bare vasker?.. Er den avent manuell pumpa jeg har kjøpt. Og så har jeg kjøpt slike oppbevaringskopper som hører til, koker dere disse også, eller bare vasker dere de? mange rare spørsmål her men...
Mrs. Bouquet Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Du kan fint koke det nå. Man koker det første gangen for å få silikonen til å "svelle" og bli kvitt fabrikkstoffer. Etterhvert er det for å ta knekken på melkesyrebakteriene. Går det for lang tid til du får brukt dem trenger du bare å vaske det opp eller skylle det litt før bruk.
C@milla *EMIL* Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Det hørtes greit ut:o) Men Gutsbestebarn: den pumpa da, hvilke erfaringer har du med den?..
hrmpf Skrevet 5. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2008 Slenger meg på spørsmålet om pumpa jeg også.. Har hørt at man skal koke den, men kommer ikke til å gjøre det hver gang hvis den går i stykker...
Gjest Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Jeg hadde en sånn pumpe til mine to gutter,og det er bare å koke for går den i stykker kan du ta med den delen som har gått i stykker til apoteket,så får du en ny del;) Det gjorde jeg og det var ikke noe problem. Og det var kun den ene delen som gikk i stykker...
blomst82 Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Jeg fikk ingen råd på sykehuset angående flaskemating, koking og oppbevating. Var helt tragisk. Visste ingen ting. Men så fikk jeg tips om en hjemmeside med masse råd: flaskeposten.org ANBEFALES:) Lykke til!
Mrs. Bouquet Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Pumpa skal kokes etter bruk den av akkurat samme grunn. Å ta knekken på melkesyrebakteriene. Og ja, www.flaskepost.org er kjempefin å lese om hygiene angående flasker og utstyr som er i kontakt med melk.
Nattinatta Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 Ja det er vikig at pumpe og flaske steriliseres etter hver bruk. Bedre det enn å ta risikoen for ulumskheter... En pumpe skal tåle regelmessig bruk og sterilisering. Skulle den gå i stykker er det jo bare å gå tilbake til forhandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå