Gå til innhold

ang koking av flasker og lignende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at det bør kokes rett før det skal brukes, eller kan jeg f.eks gjøre klar å koke tutter, ammeskjold og sånt nå før bebisen kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel helt an på hvor du har tenkt å oppbevare det. Blir det stående for lenge, blir det jo dekket med masse støv, evt. annen "dritt."

Skrevet

Sitter å tenker på dette jeg også. Har kjøpt meg pumpe, men fikk beskjed av søs å være litt forsiktig med kokinga, da hennes sprakk da hun kokte. Hva gjør dere med pumpa? Koker ofte, eller bare vasker?.. Er den avent manuell pumpa jeg har kjøpt.

Og så har jeg kjøpt slike oppbevaringskopper som hører til, koker dere disse også, eller bare vasker dere de?

mange rare spørsmål her men...

Skrevet

Du kan fint koke det nå. Man koker det første gangen for å få silikonen til å "svelle" og bli kvitt fabrikkstoffer. Etterhvert er det for å ta knekken på melkesyrebakteriene. Går det for lang tid til du får brukt dem trenger du bare å vaske det opp eller skylle det litt før bruk.

Skrevet

Det hørtes greit ut:o) Men Gutsbestebarn: den pumpa da, hvilke erfaringer har du med den?..

Skrevet

Slenger meg på spørsmålet om pumpa jeg også..

Har hørt at man skal koke den, men kommer ikke til å gjøre det hver gang hvis den går i stykker...

Skrevet

Jeg hadde en sånn pumpe til mine to gutter,og det er bare å koke for går den i stykker kan du ta med den delen som har gått i stykker til apoteket,så får du en ny del;) Det gjorde jeg og det var ikke noe problem. Og det var kun den ene delen som gikk i stykker...

Skrevet

ja da koker jeg også:o)

Skrevet

Jeg fikk ingen råd på sykehuset angående flaskemating, koking og oppbevating. Var helt tragisk. Visste ingen ting. Men så fikk jeg tips om en hjemmeside med masse råd:

flaskeposten.org

ANBEFALES:)

Lykke til!

Skrevet

Pumpa skal kokes etter bruk den av akkurat samme grunn. Å ta knekken på melkesyrebakteriene. Og ja, www.flaskepost.org er kjempefin å lese om hygiene angående flasker og utstyr som er i kontakt med melk.

Skrevet

Ja det er vikig at pumpe og flaske steriliseres etter hver bruk. Bedre det enn å ta risikoen for ulumskheter... En pumpe skal tåle regelmessig bruk og sterilisering. Skulle den gå i stykker er det jo bare å gå tilbake til forhandler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...