berta Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Er dette bare fra gammelt av, eller er det slik at dere andre baker til tiden etter babyen kommer ?? Jeg tenkte jeg skulle bake en del kanelsnurrer, sjokoladekake og rundstykker til barseltiden. Kjekt å ha noe å by på når en får besøk. Hva med dere andre, hva gjør dere ? Og hva byr dere på når dere får besøk etterpå ??
snart mamma 85 Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 det har jeg egentlig ikke tenkt noe på...men sikkert kjekt å bake litt!!
To gutter + spire Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Hmmm..har ikke tenkt på det faktisk! Gjorde ikke det sist , men da var jo svigermor her og ordnet til. Hadde jo vært litt lurt , så slepper man å tenke på servering når det kommer folk. Vet at det fra gammelt av var vanlig med "sengemat" - at besøkende tok med seg mat/kaker til den som hadde født. Her bruker noen det uttrykket enda , men "sengemat" - er vel for det meste iform av gaver til babyen nå til dags.
beibis Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Har bakt boller, skoleboller og sjokoladekjeks. Synes det er greit å ha noe å by folk på når de kommer innom (er jo ingen som tenker på å ha med noe selv), og også kjekt for oss å ha noe å kose oss med uten at det er for mye styr å lage til :-)
Chezka Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Nei, jeg har ikke bakt spesielt til barseltiden. Da serverer vi som ellers kaffe, og kjøper evt noe enkelt på butikken (kjeks, is, wienerbrød e.l.) Denne serveringen er vanlig her i huset ellers, og jeg gidder iallefall ikke begynne å diske spesielt opp etter fødselen! Men om jeg begynner å bli rastløs når terminen nærmer seg, kan det jo være at baking kan få tiden til å gå :-) Men det er ikke for at jeg føler at jeg må ha noe hjemmebakt å servere!
mama73 m/tre søte små Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Har en mann som er veldig god til å bake kaker, så overlater det til han;-)
*tornerose* Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Nei jeg kommer ikke til å bake, er ikke det jeg kommer til å prioritere nå på slutten. MEN jeg kommer til å hamstre inn litt kaffemat å ha i fryseren :-) Det er jo så masse god bakst i fryseren på dagligvarebutikker nå om dagen jo, smaker som hjemmebakst :-) Har dere forresten prøvd findus sine kanel i svingene??? Det er frysevare produkt og tas opp, puttes i ovnen i 10 minutter og er utrolige gode :-) Jeg hadde de på bursdagen til min kjære og alle skrøyt over hvor gode hjemmelagde kanel i svingene jeg hadde laget, hehe :-)
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Ja, det har jeg. Har bakt muffins og formkake... skulle bake boller, men har fått så vondt i ryggen at det blir det ikke neo av.... Kjøper inn litt div kjeks også, så kan jeg servere mer enn nok likevel, tenker jeg.
Mamma til to tette Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Nei,nei nei her bakes det ikke ,-) Folk får en kopp kaffe, tid til å nyte lillejenten og så er det på rumpa ut. He he ikke misforstå men forrige gang var det noen som strakk visitten en laaaaang stund og jeg ble helt stresset, fikk ikke ammet ordentlig og synes det ble bare stress. Så noen langstrakte kaffebesøk legger jeg ikke opp til. Og nå snakker jeg om mer om venner enn nær familie. De tar som regel med seg noe godt å tygge på. Mannen og jeg snakket om at neste gang noen av våre venner får barn så skal vi ta med middag til frysen til dem for det er det man virkelig trenger. Husker middagene våre i starten kun bestod av det kjappeste og enkleste...
C@milla *EMIL* Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Vet du at jeg faktisk hadde tenkt å gjøre det. Har sv.dia, så har vært veldig forsiktig med slike ting, men nå når det nærmer seg, har jeg lyst til å bake noe... har så lyst på kanelsnurrer;o) Får se hva jeg får til,men det er jo tidkrevende det også, så da går tida raskere...
mira11 Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 Hos oss gikk det i kjeks og sjokolade forrige gang, og kaffe. Tror ikke folk forventer noe servering. Det er jo seff kjekt å ha noe i frysern, men da mer styr med å dekke på og slikt..
C@milla *EMIL* Skrevet 5. august 2008 #13 Skrevet 5. august 2008 Ja jeg er da ikke redd for å servere iskake heller jeg da:o) den er lett å lage..hihi, finner den i isdisken på butikken!
ChellBell - har født! Skrevet 5. august 2008 #14 Skrevet 5. august 2008 Jeg tror ikke at jeg skjønner jeg... bake til barseltiden på sykehuset eller når vi kommer hjem med bebisen? Må vel være sykehuset for baker dere allerede nå så er vel ikke den baksten så veldig god når en kommer hjem fra sykhuset... :S
Gjest Skrevet 5. august 2008 #15 Skrevet 5. august 2008 har bakt noen vanlige boller og noen kanelsnurrer (lenge siden)..ellers så har mannen min sagt at han kan kjøpe inn noe når vi får besøk. Kommer vel til å gå i en del frukt,kjeks og snacks Holder det synes jeg!
berta Skrevet 5. august 2008 Forfatter #16 Skrevet 5. august 2008 Har du hørt om fryser Chellbell ?? ;-)
ChellBell - har født! Skrevet 5. august 2008 #17 Skrevet 5. august 2008 Ah, så det er snakk om når man kommer hjem! Jeg er ikke så veldig glad i opptinte bakevarer, så jeg tror ikke jeg skal det. Baker heller når jeg kommer hjem. Men, jeg håper da inderlig ikke at jeg får så mye besøk når jeg kommer hjem...
berta Skrevet 5. august 2008 Forfatter #18 Skrevet 5. august 2008 hehe... Jeg bruker å tine opp på vanlig måte på benken, så setter jeg det litt i mikroen, i stedet for stekeovnen. Bare sånn det får en liten lunk, da syntest jeg opptint er godt. Blir så myk og god :-) Kom på at eplekake også er en grei ting å fryse ned, for den er jo god varm fra ovnen med kjøpe is til ;-) UFF... NÅ ble jeg sulten..... :-S
Gjest Skrevet 5. august 2008 #19 Skrevet 5. august 2008 å hjelpes..jeg skal hvertfall IKKE begynne med noe baking med engang jeg kommer hjem fgra sykehuset..å nei du..her skal jeg bare kose meg....jeg begynner å bli rastløs så kanskje jeg får over meg en dag at jeg skal bake kanelboller..ellers så kjøper jeg inn litt kjeks åsså får de kaffe.. enig med en av de som sa her oppe at visitten kan bli veeelid dratt ut hvis eg\n begynner å diske så mye opp hehe..å da blir jeg og litt stressa..kjempekjekt m besøk til vanlig..å liker at foolk ikke har d travelt..men akkuratt i barseltiden så liker jeg korte visitter.. men jeg byr alltid på noe når folk kommer så d skal ikke stå på d:)
jente Skrevet 5. august 2008 #20 Skrevet 5. august 2008 Nei, det har jeg ikke tenkt å gjøre.. Drikke skal jeg selvsagt sette frem og har jeg litt kjeks eller frukt kan jeg by dem på det.. Jeg tenker at dem kommer for å hilse på den lille, og da trenger dem ikke den helt store beværtningen,,, Det får dem bestandig ellers så nå under barseltiden, får dem nøye seg med mindre,,, Eller kan den jo ta med seg en kaken eller noe selv,, Det har jeg pleid å gjøre når jeg har vært på "babyvisitt"...
NormaJean Skrevet 5. august 2008 #21 Skrevet 5. august 2008 hehe, her i huset så er det gubben som står for matlagingen. får spørre han om vi ikke burde bake noe eller lage noen kaker..... jeg er ganske så håpløs på kjøkkenet.
Laybik Skrevet 5. august 2008 #22 Skrevet 5. august 2008 Jeg har termin på mandag, men går nok litt over siden jeg er førstegangs. Tenkte jeg skulle begynne å bake i helgen, skillingsboller og sånn. Greit å ha noe å by på når folk kommer på besøk ja:-)
Herkules Skrevet 5. august 2008 #23 Skrevet 5. august 2008 Baker jo nesten aldri jeg da, men nå i helgen var det bursdag her og heg har bakt 2 kaker og syns jo det er gøy i grunn Sist så kom jeg ikke hjem fra ferie før fødselen begynte så da hadde jeg ikke bakt noe, vi serverte kjeks til den store gullmedaljen. Svigemor begynte å snakke om hvor usunt kjeks var (herdet fett osv) Ha ha og jeg som knapt liker kjeks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå