Gå til innhold

Æsj... da var det bekkenløsning da.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten oppdatering på mitt syteinnlegg fra i går. Hadde et lite "utbrudd" om en kollega og hennes mildt sagt upassende kommentar ang. hva man må regne med i et svangerskap. Ihvertfall, har vært hos legen nå, og det var helt klart bekkenløsning. Så nå har må jeg ta livet med ro, han ville sykemelde meg, men det ville ikke jeg. Så avtalen er at jeg skal prøve meg litt fram, men må ta alt med ro, ikke gå for mye, ikke sitte for lenge, reise meg sakte opp, osv. Og merker jeg antydning til at jeg blir verre skal jeg bare ringe så blir jeg sykemeldt. Har valgt å jobbe fordi jeg har en kjempe ok arbeidsgiver, jeg har en flexibel hverdag, og kan styre dagen min som jeg selv ønsker. Har fått en relax stol, kan minne om en vanlig lenestol/astressless, på kontoret, så håper jeg holder ut til permisjonen starter om 6 uker. Håper kollegaen min tenker seg to ganger om neste gang hun har noe spydig på hjertet.

Bare en liten ting jeg lurer på...Har fått henvisning til fysioterapeut, er det sånn at jeg kan henvende meg til hvilken som helst og så gjelder henvisningen?. Hva må jeg betale for det, eller blir det dekket som en del av svangersskapsomsorgen?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg fikk påvist bekkenlåsing når jeg var ca 7 mnd på vei. Ble sykemeldt selv om jeg egentlig ikke ville det. Men det er jeg veldig glad for i ettertid for dette er plager man skal ta seriøst. Jeg fikk ikke henvisning til fysioterapeut, men ble anbefalt av venninner å gå til kiropraktor. Bestilte time hos ei jeg fikk anbefalt og i løpet av en mnd så ble jeg kvitt problemet. Helt nydelig!!!!

Men nå har jeg selvfølgelig fått det igjen og nå er jeg en uke på overtid. Var hos kiropraktor i går og skal nå snart. Merker at det hjelper allerede.

For å komme til poenget mitt, så burde du virkelig få hjelp til dette. Som kiropraktoren min sier så er det ikke bra for babyen dersom bekkenet blir skevt pga løsing eller låsing. Det er heller ikke godt for oss og dersom man ikke behandler det så kan du få problemer i ettertid.

Du som har fått henvisning vil få behandlingen dekket:)

Lykke til!!!!!

Skrevet

Hvordan påviser de bekkenløsning eller bekkenlåsning?

Skrevet

Uff. Da er det ikke noe rart at du har hatt mye vondt, nei. Håper dette stopper kjeften til hun frekke på jobben din, i hvertfall.

Det er beundringsverdig at du helst ikke vil sykmeldes, men jeg synes du burde vurdere det om du synes det blir tungt å jobbe. Jeg antar at du har rundt 10 uker igjen, og det er ganske vanlig å bli sykmeldt rundt de tider, har jeg inntrykk av.

Skrevet

Marge: Ja, jeg har 10 uker igjen, så det nærmer seg.. Jeg håper at jeg kan gå i jobb til permisjonen, men ikke for enhver pris. Skulle jeg merke tegn til forverring, evt merke at det blir for mye ringer jeg bare legen og får en sykemelding. Jobb, er tross alt bare jobb. Helsen min og babyen sin er mye viktigere.

Ellers for å svare på et annet spørsmål, jeg aner ikke hvordan legen finner ut om det er bekkenløsning, eller bekkenlåsning. I mitt tilfelle sa han bare "uff, du har fått bekkenløsning du.." da jeg humpet og vagget etter han fra venteværelse til undersøkelsesrommet. Så forklarte jeg smertene, og hvor det gjør vondt, og da sa han bare at det er klassiske tegn på bekkenløsning. Han kjente litt på bekkenet, ikke så mye, og jeg vet ikke hva han kjente etter, eller om han i det hele tatt kan kjenne så mye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...