GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Vet ikke hvorfor men bare gråt og gråt for ingen ting i dag , føles som at alt er frustrerende. Kjenner ikke babyen enda så blir bekymret om den vokser som den skal.... Dessuten vondt i magen hver dag=( Føler at kjæresten ikke har noe tid til meg osv=( ' Sitter på jobb nå, skikkelig sliten=( Føler meg ikke noe gravid heller=(
Nagilimia Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Det er godt det altid er lys i tunelen, eller at himmelen altid er blå bak skyene Hatt noen sånne skikkelig dritt dager selv, men de går heldigvis over
Gjest Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Mange av oss er full av hormoner. Jeg kan også ha skikkelig gråe dager, hvor jeg bare skriker og er lei meg. Da får jeg dårlig samvittighet, og skjønner ingenting, fordi jeg er jo gravid, noe som er det mest fantastiske som har skjedd meg ved siden av mannen min:) Og han skjønner ingenting stakkars.. Men som hun sier overfor, det går over. Ta det opp med jordmora/lege neste gang du er der om du ønsker. Det er veldig individuelt hvor tett oppfølging hver enkelt trenger. Hvis du føler at det hadde vært bedre med tettere oppfølging, ikke vær redd for å be om det! Babyen din har det nok helt sikkert veldig fint. Og det er ikke lenge til den gir seg til kjenne. Jeg fikk det i alle fall mye bedre når jeg begynte å kjenne den lille sparke og vri seg. Liksom at alle bekymringene forsvant:)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Heisann! alle har vi sånne daga av å te, å dm ekke go :-( men sjøl om alt føles helt jævli ut nu, så kan du banne på at imårn eller om nån daga så e ting mye bedre! vi har masse hormona i omløp nu i tillegg som kan spille åss nån puss når d gjelde psyken. Du har så masse å se fram til! om ikke længe så vil lillegulle ditt sparke som bare d å å bekrefte at h*n har d bra å magesmærtan vil sikkert roe sæ dm åsså, mensmurringer å sånnt bruke komme periodevis. Du burde kanskje prate me kjærestn din ang d at du føle at han ikke har tid til dæ? go kommunikasjon e vikti å særli når vi ska bli foreldra :-) Om du har vældi mye ondt i magen å e smådeppa så kan kanskje en sykemelding for en kort periode hjælpe dæ til å få slappa av å kommet dæ fysisk? en tur til lægen skade aldri :-) Håpe du snart føle dæ bedre (nåt du garantert vil) :-) Selvfølgelig skulle tungsinnet vedvare å du føle at du havne dypere å dypere for hver dag som går, så må du kontakte læge å få profesjonell hjælp!! men for de aller fleste å særli under graviditet så vil humøre svinge opp å ned ofte :-( Jævli når d står på (unne ingen såkalte "dårlie" daga) men snart vil d nåkk bli bedre!! :-)
har spire i magen min Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 huff ja jeg kjenner meg sååå igjen!! i helga var jeg i kragerø og skulle kose meg på hytta med samboerns familie og jeg var såååå nedfor og leeeeei meg! la meg på soverommet og gråt som bare det hele tida! slitsomt!! og vondt! gråt i et par dager men nå er ting bedre:) så det er godt at det gir seg. ønsker deg lykke til fremover. som regel går det over:)) en god trøst er at stort sett alle gravide har det sånn:/
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 5. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2008 JA godt at fler her det sånn og at det går over..... Ikke noe kjekt å ha det sånn=( Alt blir dumt da.... klem til dere allt tusen takk for svar=)
Gjest Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Hehe, må flire litt til ditt innlegg "har spire i magen". Må jo ha litt "galgenhumor". Var og på hytta i helga, m mine foreldre. Følte meg nedenfor på lørdag, og skrek i flere timer, over små bagateller..
Elin snart mamma til 3 Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 uff *trøste* Kan du ikke ta en tur til legen din da å få en rekvisisjon på UL sånn at du kan se at mini har det bra! det hjelper sikkert på humøret og får noen av skyene over hodet til å forsvinne!
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 5. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. august 2008 Hei Elin08 skal på ul 5 september regne rmed at jeg kjenner noe da..... Men tenker hvis jeg ikke gjør det?.S Vet ikke hvordan bevegelsene kjennes ut heller.....=(
Lyst på nr3♥ Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Først må jeg bare få si at du er ikke alene med å gråte for alt mulig når du går gravid! Det er helt normalt for hormonene dine er jo i sving og du har ikke kontroll i hele tatt!!! Da kan du vente til du nettopp har fått din lille, barselstårene... he he Etter min første så tåler jeg ingenting av d jeg ser på tv/film etc før jeg tuter... er blitt sååå mye mer følsom så dette er normalt!! Samme også i hverdagen, blir mye raskere RØRT over ting og tar lett til tårene... .. Hvis du går rundt og er bekymret for baby'n i magen så ta en prat med legen din eller jordmora di og fortell henne dette, og be om å få en UL for en sjekk for å berolige deg litt.. er ikke sundt hvis du går rundt med hjertet i halsen og konstant bekymret vet du... Hvis du er sliten etc så kan du snakke med legen din og høre om evt sjukmelding over en liten periode til du evt kommer deg... Ang kjæresten din så bør du vel ta en prat med han og fortelle han hvordan du føler det.... kommunikasjon hjelper og er noe av d viktigste i et forhold... Kanskje han går rundt og tror at alt er bare rosenrødt...?! Noen føler seg gravid fra første sekund, mens andre har ikke symptomer før langt uti... vi er alle skapt forskjellig... Synes selv at de som ikke har symptomer fra starten av er egentlig litt heldige med å slippe unna kvalme, oppkast, hodepine etc etc som ikke er HELT uvanlig i tidlig svangerskap... Du får prøve å tenke på hvor heldig du er som ER blitt gravid og hvilket mirakel du har i magen din! Gled deg over hver dag som går for at du skal bli mamma til en skjønn liten baby om ikke så alt for lenge.. Nyt tiden som gravid, plutselig står du i bleieskifting, mating og tørking av gulp.... *ler litt* MEN ALT ER KOS!!! ))))) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå