Asobi Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Tror og håper vel at fødelen skal starte av seg selv. Er jo tross alt bare 2 dager etter termin, så jeg har god tid. Hehe;) Babyen er estimert til ca 3900 g nå, så den er kanskje litt stor?? Ble bare litt nysgjerrig på hva de ulike grunnene til at man blir igangsatt er.
linko Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Jeg settes igang pga mye fostervann (jordmor antydet 7-8 liter, mot normalt 1/2-1 liter) og stor baby (estimert til 4,6 kg). I tillegg har han snudd seg til tverrleie/seteleie igjen den siste uka (etter siste UL) så jeg er litt spent på hva som skjer når jeg skal settes igang om to dager.
jurgita&runa&trym Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Her blir jeg satt i gang pga at det begynner å bli litt lite fostervann. Men håper at snuppa kommer før det ))
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Er ikke på overtide enda for å si det sån. Men blir kanskje satt ignag når jeg er 37 uker, da jeg allerede har hatt rier og masse smerter i over 4 uker. Og da gjør de det med tanke på at jeg og kroppen skal orke å gå gjennom en fødsel.
**Marge Simpson** Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Legen min sa at han gjerne ville ha satt meg i gang i uke 39 om det bare var opp til ham. Jeg er 32 uker på vei nå. Grunnen til at han gjerne ville ha satt meg i gang er at babyen ligger 1 uke foran i utvikling nå og fordi jeg i tillegg er ekstra utsatt for morkakesvikt mot slutten.
Gjest Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Jeg ble satt i gang forrige gang fordi jeg var 2 uker på overtid.....fikk da valget om å gå noen dager til for å se om det startet eller å bli satt i gang....jeg var drittlei og stor og tung, og valgte å bli satt i gang.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 jeg blir satt i gang eller eventuelt ks innen to uker er i uke 36 nå og har ikke hatt en hel natts søvn siden april pga smerter i rygg og hofter og bekkenløsning. blir bare verre og verre. de siste 3-4 ukene har jeg i tilleg hatt konstant halsbrann, konstant vondt i ryggen, store smerter i bekkenet, mage vondt og diare i dag forsto de at dette ikke går i fire uker til eller mer. men jeg fikk beskjed om at det var ikke sikkert jeg kunne føde vaginalt om de satte meg i gang. flere som har fått den beskjeden eller det bare for å skremme meg så jeg skal gå i dette smertehelvete i fire uker til??
JordbærMamma Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Settes i gang pga 7 dager over termin med forholdsvis stort setebarn (dvs hun er ca. 4 kg trooor jeg, er 2 uker siden sist estimering, skal sjekkes igjen med ultralyd før igangsettelse). Settes i gang i morgen, så blir da 8 dager over termin.
2 fine små Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Det er alltid best naar foedselen starter av seg selv, men noen ganger trenger kroppen hjelp til aa komme i gang (dessverre) og DA - bare da - er det best med igangsetting. =o) Jeg ble satt i gang forrige foedsel grunnet planlagt vaginalt setefoedsel, og jeg var 1 uke over tiden, man mistenkte barn paa 4 kg, men hun var under gjennomsnittsvekt. Denne gangen er jeg over tiden i henhold til ULtermin, hele 12 dager i dag, og blir satt i gang paa fredag dersom ingenting skjer av seg selv. Det er noe med at det ikke er bra aa gaa for lenge over termin, spesielt ikke for lenge etter 14 dager over termin, da blir man overtidig. Min egen menstermin var i midten av juli, saa i mitt hode er jeg 3 uker over termin fredag naar jeg blir satt i gang. Det er maks av hva jeg aksepterer, samme hva UL termin tilsier. Og heldigvis aktsepterer sykehuset mine oensker. Jeg har ikke spesielt stort barn og overvaakes noeye naa paa slutten. Alt vet med babyen og jeg gleder meg, baby til helgen her altsaa! Aller helst skulle jeg selvsagt oenske at jeg slapp aa bli satt i gang, fordi man da faar saa ufattelig vonde rier, som det ikke alltid er saa mye effekt i, men skitt au, barnet maa jo ut, saa hva er alternativene? Klarte meg fint sist og skal gjoere det denne gangen ogsaa. Et minus er at man er litt sliten naar selve foedselsloepet setter i gang, etter en stund paa kur. Lykke til alle!
Asobi Skrevet 6. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. august 2008 Hei! Leser her at det er mange grunner til at man blir satt igang og det er jo igrunnen veldig bra at man har den muligheten, slik at man kan unngå keisersnitt i det lengste. Håper selv jeg skal slippe KS denne gangen, kanskje det starter naturlig innen mandag og hvis ikke blir det vurdert igangsetting. Det viktigste er å få den lille jenta trygt ut;) Ønsker dere alle lykke til med fødsel. Ikke lenge vi har igjen nå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå