Gjest Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Sett innlegg fra endel som har grudd seg...kansje litt anna siden jentene mine er snart 3år og 16 mnd gamle når de starter, veeeeeldig klar for det alle mann her, særlig JEG :-) Vi er selvsagt spente, spesiellt siden hun yngste er litt reservert av type og en skikkelig mammadalt som har veldig kosebehov, men vi gjør det slik at far tar tilvenninga siden det trolig er eklere enn om hun henger i leggen på meg i kjent stil.
Gjest Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 JEG!!! Jeg vurderer å kysse føttene til assistenten til junior og trygle henne om å flytte inn med oss
Gjest Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Gleder meg stort!!! Har to gutter på 2 og 4 år, vært hjemmeværende siden det første svangerskapet, 4 1/2 år. Skal jobbe deltid, men har fulltidsplass til ungene......luksuspakke til mor:)
Gjest Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 hehe..jeg skal studere deltid ( sykepleie over 4år), har fullplass selvsagt. Får fulldager de ukene det er samlinger og i praksisperodene...ellers trenger jeg tid til å lese selv, ta noen vakter for å fylle på økonomien..og en og annen gang...SLAPPE av, handle, kansje trene litt...og nyte friheta :-)
Slalotte Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Jeg gleder meg.. Men han begynner ikke før til neste år Syns det begynner å bli litt kjedelig hjemme så gleder meg til å begynne å jobbe
hit og dit Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Gleder meg veldig på hennas vegne iallefall. Ho er så glad i å leike med andre unger, og så lærevillig, så eg trur ho kjem til å storkose seg. Me skal ha 4veker fulltid, og 4 veker deltidsbarnehage i turnus. Håper det går bra. Litt spesielt blir det for ho, sidan det er ungarsk på formiddagen og norsk på ettermiddagen, men unger er jo fleksible. Dagen deiras er delt i to, og på formiddagen er det læretid og det dei kalla pedagogisk leik (?) saman med lærarar, og etter eit måltid med varm mat og soving, så er det uteleik med assistentane. Kvar fredag er det legesjekk, og kvar onsdag(?) er det opphold i spesialrom som er godt for lungene (veit ikkje kva det er enda). Alt dette er gratis, me betaler kun 15,-/uke for mat.
Gjest Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Oi...litt andre forhold i Ungarn skjønner jeg, legesjekk hver uke og "lungerom"....fancy.. Eldsta skal ha være i ute-gruppe ei uke, hver mnd eller hver tredje uke, litt usikker på hvor ofte, de har en lavo vel og merke som de får tørka seg i ¨hvis været er vått.
TurangaLeela Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Gleder meg, nå har min gutt på to og et halvt år hatt snart 4 uker ferie fra bhg og gleder meg til han får begynne igjen. Det skal bli godt for oss alle, men han skal kun gå halvt fra høsten.
Småbarnsmor med frysespire Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Pjokken her skal til dagmamma da, men jeg gleder meg veldig jeg også. Hun har 3 barn tilsammen og jeg kjenner at det virkelig er på tide at han får noen andre barn å leke med deler av dagen. Og jeg ser fram til å begynne å jobbe igjen:)
hit og dit Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Spennende da. Eg skulle gjerne hatt mallo i ein barnehage med slike uteveker. Men dei finnes ikkje iUngarn. Dei lo til og med av meg når eg spurte om regnklær og slikt, for ein går visst ikkje ut i regnet. (dumme utlendingen meg). No regner det svært sjelden der da, så ho mangler nok ikkje frisk luft, men ein barnehage med utedager uansett vær, det hadde vert sunt og godt for ho. Får ta meg av det sjølv (eller sette mannen på det kvar søndag mens eg leser, hø hø)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå