Gå til innhold

vekstestimering - UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem er det egentlig som får vekstestimering? Jeg synes jeg leser om utrolig mange som har flere UL, og jeg har egentlig innmari lyst på en UL til. Av to grunner, for å få en ca størrelse på babyen og bare for å sjekke at alt står bra til. 3d blir litt for dyrt når det egentlig bare er medisinsk vurdering jeg vil ha, men hva gjør man for å få veksestimering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min har allerede bestemt at jeg skal ha en vekstkontroll på slutten av graviditeten. Dette skyldes at min førstefødte var 55/4930. Foruten å ha født store barn tidligere er det vel hvis magen vokser raskere enn normalt at man kan bli henvist til en slik kontroll, tror jeg. Har du unger fra før da? Hvor store ved fødsel, evt?

Skrevet

Hallois!

Vil bare si at den vekstestimeringen må man ta med en klype salt uansett. De sier de har en feilmargin på 0,5 kg, men jeg var på ul den morgenen jeg ble satt i gang(pga. sv. forgiftning) og de estimerte lillegutt til å være 4050 g. Et døgn etterpå var han ute og veide 3090g. Det er ca. 1 kilo feil det! Jordmor har også sagt til meg at det nesten ikke er vits med slike estimeringer fordi de er så usikre.

Men at det hadde vært gøy å se baben igjen og se om den har det bra, det har jeg full forståelse for:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...