*tornerose* Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Jeg tenker spes. på de som har barn fra før. Hadde det vært opp til meg selv (hadde jeg vært førstegangsfødende f. eks) så hadde jeg IKKE hatt middag hver dag, men lager det pga. barna. Nå er jeg så innmari middagslei, men får dårlig samvittighet ovenfor jentene hvis jeg ikke orker..... Derfor lurer jeg på hvordan dere har det hjemme med middagsrutiner?! Egentlig så er det jo både sunnere og bedre for barna å få et brødmåltid 1 gang i uken (som middagsmat) f. eks. med grovbrød, egg og annet diverse sunne pålegg enn lettvinte middager som pølse, hamburger, pomfri, pizza osv....? Eller hva mener dere???!!! Jeg er jo ikke fanatiker da, lager jo lettvinte middager også & koser oss med kosemat som pizza og pølser av og til :-)
Makko med to små gutter Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Nei jeg lager ikke middag hver dag, men sambo gjør :-D -Både pølse (velg kalkun f.eks.) og hamburger trenger ikke å være så usunt. Hamburger kan lages med grovt brød (ungene protesterer nok ikke på det), og god salat til. Skal du ha pomfri velg varianten som ikke er tilsatt fett, -og heller ha litt olje om nødvendig på etterpå.
*tornerose* Skrevet 5. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2008 Hei Makko-fødeklar :-) Takk for tips, alltid kjekt å få nye forslag på ting og tang :-) Er som sagt veeeeeeldig middagslei for tiden :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå