lilios med 3 søte små:-) Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 er veldig spent ang fødselen denne gangen.... har hatt to raske fødsler, men hva kan jeg "forvente" meg nå??
Turtelduen Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Jeg hadde en som varte 12 timer og en som varte 6 timer, ingen åpning da jeg kom til sykehuset og heller ingen vondter før fødsel med de to første. Med tredjemann hadde jeg litt vondter i ukene før og 3 cm da jeg kom til sykehuset og fødselen varte i 3 timer. Eneste lureriet jeg kan se er at jeg hadde mer maserier med tredjemann enn med de to første, men til gjenngjeld hadde jeg 3 cm da jeg kom til sykehuset. Om det er pga maserier eller akupunktur for modning vet jeg ikke. Denne gang så har jeg hatt mye mer maserier enn med tredje, så kanskje det er min 4 som er en luring... For jeg følte ikke i ettertid at tredje lurte meg. Selv om jeg følte det der og da...
Gurine Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 "opp".. Det lurer jeg på også. Vil nummer 3 komme omtrent 14 dager før termin som de to andre liksom, eller kan jeg komme til å gå over? Jeg er født som nr. 3 hos oss, og jeg var nok en "luring". Min mor hadde termin ca 28 desember, mens jeg kom til verden 18 november, ville ikke vente til midt oppi julestria
Kasandra 1pp etter MA Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Jeg fikk også høre at nr 3 er en luring men jeg gikk 3 dager over termin og han plompa ut etter 2timer,så for meg gikk d fort mine andre 2 fødsler var trege og laaaaaaange
erotica80 *3boys1girl Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 alle mine 3 kom før termin,nr 1 og 2 kom 10 dager før, nr 3 vridde seg og lå slik at det drøyde før han kom ut lå der på føden og var frustrert over at han ikke kune vri seg til i steden for å ligge der å stange. han kom 9 dager før termin..hadde han ikke vært så sta,hadde han nok kommet 10 dager før han også:)Hadde også litt mer plager når jeg gikk gravid med nr 3;) Vi får se med nr 4:))))he he
Kjærlighet <3 Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 For min del håper jeg at nummer tre er en luring betyr at hun kommer FØR termin`:-) Har gått over termin med de andre to og hatt lette fødsler. Denne kan godt komme litt før:-D
*Super*Mamman* Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Fødsel nr 3 gikk kjempegreit hos meg iallefall. Lå lenge å ventet på at riene skulle blir så kraftige som sist, men det hente aldri. Så før jeg ante ordet av det var det full åpning:)Hadde aldri trodd det når jordmoren undersøkte meg, var jo på ingen måte så viondt som de forrige fødslene.. Men, hadde mye jukserier de to ukene i forrveien... Trodde det var på gang flere ganger, men så stoppet smertene opp.. Gutten kom forresten 4 dager etter UL terminen ( 1 dag før mensterminen)... Nå skal det sies at 1, gang endet fødselen i ks da jeg kun hadde 2 cm åpning.. ( hadde da ligget i nesten 2 døgn med konstante rier) Så mulig denne fødselen ikke kan regnes som nr 3....
Fire småtroll Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Mine to første fødsler var lange, brukte lang tid på å få full åpning. Men med nr tre virker det som kroppen visste bedre hva den skulle gjøre, hadde masse mer kynnere/maserier på slutten og allerede 3 uker før termin hadde jeg 3 cm åpning og var helt moden! Gikk med det en liten uke og hadde nok gått i fødsel når som helst, men siden ungen var litt rolig og de ikke var helt fornøyd med ctg'en tok de vannet og gav meg riestimulerende drypp. Derfor fødte jeg jo på "falsk stimuli" og kan vel egentlig ikke uttale meg om selve fødselen. Men modningsprossessen var ihvertfall helt perfekt. Kroppen gjorde seg klar til fødsel mye tidliger og mye mindre smertefullt enn med de to første.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå