Gå til innhold

Vår/høstdress og vinterdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg trenger både vår/høstdress og vinterdress? Hun startet i februar, og da brukte vi vinterdress og bare tok ut fôret til våren, bruker den samme på kalde dager nå men den blir jo litt for liten snart. Tenkte på Reima høstress, men kan jeg bruke den med masse ull under til vinteren eller må jeg ha en egen? Hun er 1 1/2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kjøpt en vinterdress,så hun slipper å ha så mye under. Blir tungt å gå med og mye å kle på:)

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å bruke ull under. Lettere det en de tykke vinterdressene (som en gjerne må ha ull under likevel.

Skrevet

Jeg har aldri helt skjønt poenget med vår/høstdress jeg, enten er det varmt nok til kun jakk og bukse, evt regntøy eller så er det kaldt nok til vinterdressen (Reima, den er jo veldig allsidig på temperatur).

Skrevet

Reimadressen er kjempetynn faktisk, så tynn at man ikke skulle tro den ville holde på en kald dag, men det gjør den. De veier nesten ingenting heller.

Skrevet

jeg har reima med et tynt varmt for (om dere skjønner) tenker det vil fungere bra, når det er kalt bare har vi ullundertøy og muligens en flis dress under.. håper det vil fungere bra;)

Skrevet

Ok det var både forvirrende og litt oppklarende ;-) så da tenker jeg det blir Reima vinterdress og en hel masse ull og fleeceull...og regntøy til høsten. Da skulle vel alt være i boks håper jeg :-)

Takk for innspill!

Skrevet

hehe lykke til... du må finne det som fungerer for dere! det er det letteste,...

Skrevet

Og så må jeg bare komme med enda et innspill, hehe. Jeg syns vår/høstdress er kjempefint jeg - mest fordi det er mindre klamt for henne enn å gå med regntøy når det ikke pøsregner, og så beskytter det klærne mer enn bare bukse og jakke (jenta mi graver seg ned i altslags). Så her brukes begge deler - reima vinterdressen er varm men lett og vi trenger sjelden ha mer enn et lag ull under vanlige klær under den.

Skrevet

Så du har både høstdress og vinterdress? Bruker du da regntøy?

Skrevet

Ja, ikke du da, men barnet ditt hehe ;-)

Skrevet

Når vi er hjemme bruker vi stort sett bare høst eller vinterdress, men de i bhg "insisterte" på å ha regnsett til de aller våteste dagene, så da har vi det også - ser de bruker begge deler i bhg litt avhengig av vær. Hos oss (i fjor) ble også vinterdressen litt liten på slutten av sesongen så da kjøpte jeg vårdress og ekstra fleece under som hun da brukte til det var varmt og tørt nok til å bare bruke innetøy ute. Regnbuksa er jo ok å ha de dagene det er varmt nok tilå ha genser, men fuktig i bakken når de skal leke.

Skrevet

Troll Classic - da har du all in one.

Trollungen fikk en til barnehagestart i fjor høst. Tok ut ullforet, brukte den hele høsten, så var det for inni om vinteren og ull undertøy under, og nå i vår så tok vi ut foret igjen.

Helt genial! I tillegg er det snøring i livet på den slik at du kan heise den opp litt, god stramming rundt armer og bein slik at du kan kjøpe den litt stor.

Min sin passer enda og jeg kjøpte str 86 da han begynte i fjor høst.

Dyr, men billigere enn å kjøpe 3 dresser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...