Gå til innhold

Niste - hva? Smører de den selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brødskive med pålegg her, men kanskje andre er kreative til sin 6-åring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er vi lite kreative, 10 åringen holder på å lære seg å skjære brød selv, til hennes store fortvilelse. Tror hun helst ser at vi gjør alt for henne til hun er utflytningklar. ;o) Så er det vanlig pålegg på skiva. 3 åringen får være med å velge pålegg, men smører ikke matpakka selv. En og annen gang får hun en yoghurt i matpakka si, det er stas. :o)

Skrevet

Jeg smører til mann og barn hver dag.. Pynter med salat og evnt agurk, tomat og paprika. Da blir det mer spennende med matpakke for de.

Ellers gjør de vel som de andre i klassen, går på rema. Det synes jeg er en uting, derfor lager jeg så lenge de vil ha.

Skrevet

Nå er mine bare 1 og 3 år så jeg lager frokosten som de har med i bhg. De får 2 skiver med vanlig pålegg (storesøster får velge selv) og hver sin yoghurt.

Storesøster har av og til fått pannekake, potetkake, cornflakes ol. i matboksen.

Skrevet

Prøver å være kreativ med niste.

Pita med pålegg/omelett/kylling/pastasalat.

Wraps.

Grove rundstykker med pålegg/omelett.

Fruktsalat med grovt brød ved siden av.

Knekkebrød innimellom.

Horn med ost og skinke.

Baguetter (grove) med pålegg.

Og noen like ofte som alt det andre: brødskiver med pålegg. Men passer på at maten er fristende, ikke tørt brød osv. For da spiser de det ikke.

De lager ikke niste til bhg/skole selv. På det området synes jeg det er viktigst at de får næring i løpet av dagen og ikke går lei fordi de ikke har muligheten på samme måte som oss. Det er viktigere for meg at de har en god bhg/skoledag med nok næring i kroppen, enn at de smører nisten selv.

Men hjemme smører de og styrer når de skal spise maten med en gang.

Skrevet

Jeg lager niste til gutta. det er fordi at jeg vil at de spiser godt.

De spiser ekstra mye naar jeg bruker papperkakeformene til aa skjere ut ost, polse osv. Maten blir ikke like kjedelig da.

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

HAR ESTEMT AT NÅR DEN TID KOMMER AT DE BLIR SÅ STOR AT DE KAN LAGE MATPAKKE SELV, SÅ SKAL DE DET. JEG LAGER MATPAKKE TIL SAMBO ENDA(FY MEG)......

SÅ NÅR BARNA SKAL LAGE TIL SEG SELV SÅ MÅ SAMBO DET OGSÅ=)

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Var ikke meningen med store bokstaver=)

Skrevet

Jeg/vi lager matpakke til ungene. Vanlige brødskiver med pålegg. Har av og til satt frukt med til guttungen, men ikke etter de begynte å få gratis skole frukt. Av og til yoghurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...