Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Jeg er gravid igjen men ammer fortsatt min lille på snart 10 mnd. Gynekologen har sagt at jeg bør slutte umidelbart først og fremst pga min helse siden jeg kan bli kjempe syk etter fødsel og uten krefter men jeg sliter. Snuppa er vedlig gald i pupp og jeg har trappet ned til kun amming før hun sovner og på morgen (kanskje på natta en gang). Jeg sliter med dårlig samvittighet men samtidig vet jeg at hun klarer seg fint uten pupp siden hun er stor og spier alt annet. Noen som har ammet mens de har vært gravide???
Itsrejk Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Hm... Er det noen spes. grunn til at gynekologen din har sagt dette? Er du i veldig dårlig form eller noe sånt? Nå er ikke jeg hverken lege eller gynekolog, men jeg synes dette høres veldig rart ut. Jeg har i hvert fall lest mange plasser (f.eks. uttalelser fra Gro Nylander) at amming av to søsken samtidig ikke er noe problem, så lenge den nyfødte prioriteres og får spise først. Hvor langt på vei er du nå? Jeg tenker at det helt sikkert er en fordel for tuppa di å få puppen litt lenger, så lenge hun vil ta puppen - og du trives med å amme henne.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Ja dette må jeg og si høres kjemperart ut. Jeg ble gravid med nr 2 når førstemann var 9mnd og fullammet henne. Ammet henne helt frem til 1 mnd før nr 2 kom, da sluttet hun selv. Så lenge du ikke har noen sykdom eller noe spesielt som du ikke skriver her, så kan du fint fortsette å amme. Noen barn reagerer på at smaken på mm forandrer seg ved mors graviditet, mi gjorde ikke det. Både leger, helsestasjon og jordmor synes det var flott at jeg fortsatte og amme og det er ikke uvanlig i det hele tatt. Kjenner mange som har gjort det sånn og har lest om det flere ganger her inne. Eneste er at du må passe på kosten din, at du spiser riktig og nok sånn at det er noe til overs for deg. Slutt og amme når det føles riktig for deg og den lille, her tror jeg gynokologen din har uttalt seg om noe han ikke kan. Om du fremdeles er usikker, spør fastlegen din eller på helsestasjon i tilleg.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Må også legge til at jeg hverken var syk eller kjempesliten etter fødsel, heller ikke under graviditeten...det er det svangerskapet jeg har vært i best form.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 5. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2008 På tidlig UL så han noen blødning som ikke kom ut og han tenkte at det er pga amming. Hver gang brystvårtene stimuleres så trekkes livmoren. Jeg er blodfattig etter første fødsel, trøtt, sliten men har ikke hjertet til å slutte med amming ennå. Snuppa ville ikke ha pupp i ca 5 dager da jeg ble gravid (viste ikke jeg var det) og etter intens prøving godtok hun puppen igjen og er kjempe glad i den. Jeg synes det er kos nå. Skal til min lege i morgen så skal vi se hva hun har å si.
Sølvi77 Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Hei! I følge jordmor er det ingenting i veien for at jeg ammer første mann (11 mnd) mens jeg er 5 måneder på vei. Hun mener at jeg kan fortsette å amme begge barna når nr 2 er født. (...men det vil jeg ikke:-) Jeg foreslår du rådfører deg med din doktor, men ta også kontakt med ammehjelpen.no. Det er kjempekjekke folk som jobber der og som virkelig har peiling. De kan også rådføre deg om hvordan du evt kan slutte å amme på en ok måte både for deg og barnet ditt. Og husk at selv om det er best med morsmelk, så er morsmelk erstatiningen i dag veldig bra. Ønsker deg masse lykke til!!
moder3 Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Heisan! Jeg ammet inntil for noen dager siden (er 14 uker på vei og minsta her er snart to år, så det var i grunnen helt ok å få slutte nå..). Men jeg har ikke hatt noe problem med amminga i forhold til graviditeten eller omvendt, så vidt jeg vet.. bare at det tydeligvis ble litt rarere smak på melka så jenta var skeptisk på den til å begynne med, men som du også skriver så godtok hun den igjen etter noen dager.Hun var i grunn mest opptatt av puppen for kosens skyld tror jeg, har aldri brukt smokk.. For vel en uke siden mista jeg melka helt, og etter det har det ikke blitt mer. Har aldri hørt noe om at amming er frarådet i noen som helst sammenheng, så det var merkelig ja, hm..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå