Lillesnuppis Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Nå har jeg vaska stresslessen for ørtene gang og flere andre steder i huset. :-( argh Han har ren kattedo med sand fra dyrebutikken, men tror dere han vil gå på den. Neida. er jo mye bedre å drite i sofaen, stolen, baderomsgulvet og andre steder. fikk råd om å ha skall fra sitrus frukt, men det hjelp heller ikke. Så jeg har ringt til dem vi fikk den av å sa di kunne få han tilbake. Da jeg ringte sa hun. Å så han har ikke slutta med det ennå nei. Han hadde gjort det der å, men di trodde han ville slutte med det. Vi gleda oss til å ha en kosepus i huset, men blir jo ikke noe kos når man må gå å passe på hele tiden på at han ikke finner ett sted å drite. Kjenner det koker da jeg bare ser han. Så i morra tidlig retunerer vi kattekreket. Nå kan jaggu dem få slite med han selv. Syns dem kunne ha sagt ifra at han hadde en tendens til å drite både her å der da. Men er jo heldige at dem tar han tilbake da. Skal vi ha noen dyr nå så blir det gullfisk i en bolle. En katt skal iallefall aldri inn i dette huset noe mere. Sånn.... Der fikk jeg ut litt steam.
Elfi regndråpe Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Stakars liten pus. Er jo antakeligvis en grunn til at han bæsjer rundt omkring. Kanskje han er nervøs? Hvis dere ikke har hatt han så lenge så kan det jo hende at han ikke helt har klart å finne seg til rette. Er som regel en forklaring når katter tisser og bæsjer rundt i huset...
Gjest Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Stakkars pusen Katter er vanligvis veldig renslige, så det er nok en grunn til den oppførselen.
Dotten Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Lite medfølelse du fikk her ja.. he, he. Men skjønner godt du blir frustrert når katten bæsjer og tisser rundt. Meeeen som de andre skriver er det en grunn for dette. Tviler på at katten gjør det for å erge deg. Vi har tre katter og har kun hatt uhell inne når de har vært syke/innestengt. De har alltid gått på kattedoen, men nå er de blitt utekatter, har kattedør, og styrer dette selv. Om du skaffer deg en annen katt, tviler jeg sterkt på at du opplever det samme en gang til. I så fall er det noe hos dere som gjør katten skvetten/usikker/nervøs.....! Lykke til med fiskebollen
Gjest Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Skjønner godt at du er irritert på pusen, driting inne er ikke mye lekkert. Du kan prøve "get off" sprayen fra dyrebutikken. Den kan du spraye på møbler eller uansett i huset hvor du ikke vil pus skal drite. Så har dem vel en spray du kan spraye i doen hans, som gjør at han vil gå på do der han skal. Om du skulle ville gi pusen en siste sjangse da that is )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Skjønner godt du ikke vil ha den, jeg, spesielt når du har fått inntrykk av givere om at den var husren. Klart det alltid er en grunn for at katter er sånn (og jeg som har hatt flere opp gjennom oppveksten har aldri opplevd avføring i annet enn do eller ute), men det er greit at man ser sin egen begrensning på å "kurere" det. Lykke til med fiskebolle selv om jeg nok ikke tror du hadde vært like "uheldig" med katt igjen )
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Det er alltid en grunn til at pus gjør fra seg inne..enten fysisk eller psykisk... Om du ikke er villig til og ta den med til dyrlegen for å sjekke om det kansje feiler noe fysisk så er det vel like greit du ikke skal ha katten lengre. stakkars!
Bertie_84 Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Ja, er alltid en grunn for at de gjør sånn.. Forstår godt at du blir gal, er ikke særlig deilig med avføring overallt.. Katten min begynnte også med dette, men da reiste jeg rett til dyrlegen og det viste seg at han hadde tarmkreft.. Så som sagt det er alltid en grunn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå