Gå til innhold

Umoden mann..

Studinen88 m/ gutt i magen ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg vet ikke helt hvor jeg skal vende meg hen nå, så jeg endte opp her på forumet. Jeg er bare så lei av min til tider, ekstremt umodne mann. Riktignok er han "bare" 20, men han er da gammel nok til at vi har flyttet sammen og faktisk vurderer å prøve på familieforøkelse. Dette er grunnen til at jeg ikke skjønner hvordan han kan være så umoden og regelrett "slem".

Vår tilbakevendende trette handler først og fremst om bilsertifikatet. Jeg har snart hatt det i to år, mens han ikke orker å starte. Han har aldri vært ivrig etter å ta lappen og synes selv at det å kjøre bil ikke er så stas, men han må da se nødvendigheten i det? Han sier selv at han ikke har noe behov for det. Likevel så kjører jeg han rundt overalt vi drar. Jeg har ingenting i mot det å kjøre bil. Tvert imot så er jeg ganske glad i det. Men likevel så synes jeg det bare er rett og rimelig at vi er to som skal kjøre. Særlig når det er snakk om lenger strekninger (besøke slektninger nordover osv). "Vi trenger jo ikke å dra dit", er svaret jeg får når jeg trekker frem dette. Jeg må jo også innrømme at jeg, som går på skole et lite stykke unna hjemme, hadde likt å være med på en studentkro i ny og ne, vel vitende om at min samboer kom og hentet meg. Dette har han heller ingen forståelse for. Til tross for at jeg til stadighet henter han på andre siden av byen hos hans kamerater. Jeg klarer ikke å se noe negativt ved det å ha bilsertifikatet! Han kunne jo ha lånt bilen når som helst. Og tenk da, om jeg faktisk skulle slumpe til å bli gravid nå. Hvem skulle ha kjørt meg til sykehuset når den tid kommer? Nei, han er en umoden og barnslig mann!

Grunnen til at jeg skriver her nå er at jeg, som vet at han sliter med å få med seg ting når de bare er skrevet ned, har sittet oppe og ventet på han. Han lovet meg for mange dager siden at han skulle ta tak i det, og begynne å lese. (Tenk så deilig hvis han slipper å ta fri fra jobben for å ta bussen til nabobyen for å ta den teoriprøven, men å bli ferdig nå i sommerferien!) Men har han løftet opp den boken? Nei.. Så vi hadde bestemt at vi skulle se på det sammen i kveld. Det varte og det rakk, men så var han klar. Så var vi kommet til 3. kap. elns, og så slo han på PC'n. "Jaha," tenker jeg. Hva skal han nå? Joda, da hadde han avtalt at han skulle møte noen kamerater online for å spille et eller annet da. Så han hadde ikke mer tid til den teite lesingen min! Kjære tid, også var vi igang igjen. Orker ikke dette her lenger, jeg. Jeg tror ikke han skjønner hvor mye jeg legger i dette her. Jeg ser jo selv at jeg kanskje har gjort denne saken til noe mye større enn det er, men likevel; Tenk å nedprioritere samboeren din pga noen kamerater og et spill.

Skjønner jo at han liker å spille. For all del, hva han gjør til sin hobby er da det samme for meg. Jeg både leser og broderer. Ser på filmer han ikke gidder å se sammen med meg og har begynt å sy litt. Så han kan da spille. Men det tar så mye av plassen hans. Det er ikke bare en hobby lenger. Det tar mer og mer over.. Jeg også skjønner at det er mer moro, men hvorfor skjønner han ikke at livet er mer enn bare moro? Og at man må utnytte de mulighetene man har blitt gitt?

Uff :/ Kanskje kvinner ikke passer sammen med jevngamle? Kanskje de er ment for noen eldre? Har jo igrunn ikke så lyst til å bytte han ut heller da. Likevel, etter fem år burde jeg kjenne han såppas kanskje?

Jaja, fikk ut litt damp her på skravle i nattens mulm og mørke i alle fall ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke sikkert det bare er alderen som er problemet her. Kanskje det er feil mann for deg? Ikke få barn ennå, i hvert fall.

Det er lett for meg å si, men jeg tror jeg hadde latt ham finne veien hjem selv noen ganger når han er ute og drikker øl med kamerater. Så kan han selv oppleve hvor kjipt det er ikke å bli henta.

Du har jo i grunn rett i at han er mer umoden enn deg, men dere er 20 år, da. Det er lov å være litt umoden før man bestemmer seg for å etablere seg. Men før dere evt får barn må du i hvert fall være sikker på at han skjerper seg.

Skrevet

Hva med å slutte og kjøre han rundt? Ikke oppfordre han til å lese og bruk tid på å lese med han, og ikke bruk tid på noe han tydeligvis ikke vil! Bruk heller tiden på ting du har lyst til å bruke tid på, og ta heller en tur på kroen og en taxi hjem, fremfor å irritere deg og bli hjemme!

Kan jo hende det plutselig blir veldig fristende med lappen hvis han må begynne å gå overalt? ;) Og mer fristende å bruke tid med deg hvis han ser at du trives godt "uten" han?

Og kos deg heller med dine ting enn å irritere deg over hans! Ikke verdt å kaste bort tid på irritasjon!

Skrevet

Signerer Diffemammaen er høygravid. Og ikke finn på å få barn med han før han har blitt voksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...